Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Realism in the cinema of Christopher Nolan

Tytuł:
Realism in the cinema of Christopher Nolan
Realizm w twórczości Christophera Nolana
Autorzy:
Umarov, Magomed
Słowa kluczowe:
Realizm, produkcja, kino współczesne, neo-noir, kino postmodernistyczne, mainstream.
Realism, production, contemprorary cinema, neo-noir, postmodern cinema, mainstream.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca skupia się na analizie i opisie realizmu w poszczególnych filmach, który przejawia się w twórczości brytyjskiego reżysera, Christophera Nolana. Analiza dotyczy m.in takich zjawisk jak: podejście do realizacji, produkcja czy wizja reżysera. Całość składa się ze wstępu, trzech rozdziałów oraz podsumowania. W pierwszym rozdziale skupiam się wokół inspiracji, którymi Nolan się kierował oraz samego podejścia do realizacji filmu. W drugim rozdziale zawarta jest ogólna charakterystyka stylu, narracji oraz roli dźwiękowej w filmach reżysera. Trzeci rozdział dotyczy już samej produkcji filmów, podkreślając tym samym, w których miejscach przejawia się realizm. Natomiast w podsumowaniu, przytaczając poprzednie rozdziały przedstawiony jest efekt jaki reżyser chce uzyskać w trakcie produkcji filmów oraz jak jego twórczość wpływa na kino współczesne.

The dissertation focuses on the relation and description of the realism in individual films, which manifests itself in the work of the British director, Christopher Nolan. The analysis covers such phenomena as: going out for production, production or the director's vision. It consists of an introduction, three chapters and a summary. First chapter focuses around inspiration and how Nolan was guiding and actually moving towards making the movie. The second one describes general characteristics of films style, narration and soundtrack. The third chapter deals with the production of films themselves, about the same, the shares of which are about realism. In the conclusion, quoting the previous chapters, the effect that the director wants to achieve during the production is presented and how his work achieves on contemporary cinema.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies