Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie zespołem pracowniczym w dobie koronawirusa

Tytuł:
Zarządzanie zespołem pracowniczym w dobie koronawirusa
Employee team management in the era of coronavirus
Autorzy:
Białowolska, Patrycja
Słowa kluczowe:
COVID-19-praca zdalna-pracownicy-zarządzanie personelem-zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
COVID-19-emergency management-employees-remote working-workforce management
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The lockdown and changes caused by the COVID-19 pandemic have significantly accelerated the expansion of telework in the world, ongoing since the late 1980s. The aspects of private and professional life associated with the popularization of telecommuting are presented in the following paper. The paper aimed to explore the theory of workforce management in crisis situations, with an emphasis on the 2020 coronavirus pandemic. In it, the author focused mainly on the Polish population, with foreign examples for comparative purposes. In the paper the author introduces the terminology related to management and the concept of a work team. The cultural and economic factors resulting from lockdown and their influence on remote management of an employee team were analyzed. On the basis of the above considerations, challenges and forecasts for the future form of remote and hybrid management were presented. The meta-analysis of available studies and articles resulted in deliberations on the strengths and weaknesses of the part-time management mode. The results of the studies gathered so far pointed to the increasing popularization of teleworking as a form of performing one's profession.

Stan epidemii oraz zmiany spowodowane ograniczeniem działalności społeczno-gospodarczej przyspieszyły znacząco większość procesów zmierzających do cyfryzacji życia zawodowego. Wśród nich ważne było rozpowszechnienie pracy zdalnej, zwanej telepracą. Wiążące się z aktualną obecnie popularyzacją telepracy aspekty życia prywatnego oraz zawodowego zostały przedstawione w poniższej pracy. Poniższy tekst miał na celu zaprezentowanie teorii zarządzania personelem w sytuacjach kryzysowych, z akcentem na pandemię koronawirusa z 2020 roku. Autorka skupiła się głównie na analizie badań przeprowadzonych na populacji polskich pracowników, uzupełniając ją o elementy badań zagranicznych w celach porównawczych. Przybliżona została terminologia związana z zarządzaniem oraz z pojęciem zespołu pracowniczego. Analizie poddane zostały również czynniki kulturowe i gospodarcze wynikające z lockdownu oraz ich wpływ na kierowanie zdalne zespołem pracowniczym. Na podstawie powyższych rozważań przybliżono wyzwania i prognozy dla przyszłej formy zarządzania zdalnego i hybrydowego. Wynikiem przeprowadzonej analizy dostępnych badań stały się deliberacje na temat pozytywnych oraz negatywnych elementów zarządzania personelem w dobie koronawirusa. Dotychczas zebrane wyniki studiów wskazały na coraz większą popularyzację telepracy jako formy wykonywania zawodu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies