Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation of the student’s essay as a didactic challenge

Tytuł:
Evaluation of the student’s essay as a didactic challenge
Ocena uczniowskiej dłuższej pracy pisemnej jako wyzwanie dydaktyczne
Autorzy:
Mazurek, Weronika
Słowa kluczowe:
school evaluating, essay, primary school, traps of evaluating, didactic challenge
ocenianie szkolne, praca pisemna, szkoła podstawowa, pułapki oceniania, wyzwanie dydaktyczne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis discusses evaluating of the student’s essay. It’s main purpose was to show the problems with which teachers of Polish encounter during verifying student’s compositions. The diploma work consists of two parts – theory and research. The theoretical part is devided into three chapters, which mentions the concept of the rating, it’s forms, functions, as well as evaluating criteria and types. Later in the text has been raised matter of feedback and individualization in the teaching process. Chapter three is dedicated to discussion about thought patterns and traps of evaluating. The analysis part is based on survey conducted among students and teachers. The purpose of the study was to determine the approach of primary school students and teachers to evaluations of the student’s essay and confront results. In summary author responds to the results of survey, conclusions and cited informations from the theoretical part of the thesis.

Niniejsza praca licencjacka omawia ocenianie dłuższej pisemnej wypowiedzi uczniowskiej. Celem było pokazanie z jakimi problemami spotykają się poloniści w szkole podstawowej podczas sprawdzania prac uczniów. Praca dyplomowa składa się z dwóch części – teoretycznej oraz badawczej. Część teoretyczna to trzy rozdziały, w których jest mowa o pojęciu oceny, jej formach, funkcjach, jak również kryteriach i rodzajach oceniania. W dalszej części została poruszona kwestia informacji zwrotnej oraz indywidualizacji w procesie nauczania. Trzeci rozdział poświęcony jest omówieniu schematów myślowych i pułapek oceniania. Część badawcza opiera się o ankietę przeprowadzoną wśród uczniów i nauczycieli. Celem badania było określenie stosunku uczniów szkoły podstawowej oraz polonistów do ocen z prac pisemnych i skonfrontowanie tychże wyników. W zakończeniu pracy autorka ustosunkowuje się do uzyskanych wyników, wyciągniętych w toku prowadzenia badania wniosków, a także stosunku do przywołanych informacji zawartych w części teoretycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies