Tytuł pozycji:
THE IMPORTANCE OF SOCIAL MEDIA IN BUILDING TRUST IN PUBLIC ORGANIZATIONS
Nowadays social media are an integral part of most of society’s life. An essential aspect, which appears during an analysis of the relation between a customer and public organisation in the context of the use of social media, is building trust in organisation. The purpose of the paper is to learn the meaning of social media in building trust in public organisations. To accomplish such a defined research goal, a diagnostic survey using an internet questionnaire was applied, literature was viewed, and the use of social media was analysed.
Media społecznościowe w obecnych czasach stanowią integralną część życia społeczeństwa. Istotnym aspektem jaki pojawia się w czasie analizy relacji między klientem, a organizacją publiczną w kontekście wykorzystania mediów społecznościowych, jest budowanie zaufania do organizacji. Celem pracy jest poznanie znaczenia mediów społecznościowych w budowaniu zaufania do organizacji publicznych. Aby zrealizować tak określony cel badawczy zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, z wykorzystaniem ankiety internetowej, dokonano przeglądu literatury oraz poddano analizie praktyki zastosowania mediów społecznościowych w organizacjach publicznych.