Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

When someone close leaves...- about the issue of loss and terminal illness in youth literature and on polish language lessons in primary school

Tytuł:
When someone close leaves...- about the issue of loss and terminal illness in youth literature and on polish language lessons in primary school
Gdy odchodzi ktoś bliski...- o zagadnieniu straty i nieuleczalnej choroby w literaturze młodzieżowej oraz na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej
Autorzy:
Tuleja, Sara
Słowa kluczowe:
literatura dla młodzieży, trudne tematy, tabu, śmierć, strata, żałoba, nieuleczalna choroba
literature for youth, difficult topics, taboo, death, loss, bereavement, terminal illness
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the bachelor thesis "When someone close leaves..." - about the issue of loss and terminal illness in youth literature and on polish language lessons in primary school is to discuss the issues of death and incurable disease based on contemporary polish and foreign novels belonging to young literature. These works show various reactions of teenage hero to the death of a close person, ways of his mourning, then coming to terms with loss and accepting the new reality. In addition, the study shows the similarities and differences in the presentation of these motives by individual authors, the importance of discussing the issue of death and disease on polish lessons and the benefits of reading by students thanatology literature on primary school. The work includes also sample lesson projects.

Celem pracy licencjackiej „Gdy odchodzi ktoś bliski…” – o zagadnieniu straty i nieuleczalnej choroby w literaturze młodzieżowej i na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej jest omówienie problematyki śmierci i nieuleczalnej choroby na podstawie współczesnych, polskich i zagranicznych powieści, należących do literatury młodzieżowej. Utwory te ukazują różnorodne reakcje nastoletniego bohatera na śmierć bliskiej osoby, sposoby przeżywania przez niego żałoby, a następnie pogodzenie się ze stratą i akceptację nowej rzeczywistości. Ponadto w pracy wykazano podobieństwa i różnice w przedstawianiu tych motywów przez poszczególnych autorów, zwrócono także uwagę na znaczenie omawiania kwestii śmierci i choroby na lekcjach języka polskiego oraz na korzyści płynące z czytania literatury tanatologicznej przez uczniów szkoły podstawowej. Praca zawiera również przykładowe projekty lekcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies