Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dimensions of media management: transmediality of SKAM series

Tytuł:
Dimensions of media management: transmediality of SKAM series
Wymiary zarządzania mediami: transmedialność serialu SKAM
Autorzy:
Grabania, Julia
Słowa kluczowe:
media management, social media, transmediality, intermediality, media convergence
zarządzanie mediami, media społecznościowe, transmedialność, intermedialność, konwergencja mediów
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to analyze the diversity of communication platforms used in the original series SKAM and its versions, inclusion of these platforms in the plot and influence of such procedures on popularity and reception of the production by Polish viewers. In the theoretical part there is the explanation of the most important terms which are related to the main issue of the article, essentially transmediality. As a matter of triangulation of the research approach there was the qualitative content analysis used, as well as the quantitative research based on the inquiry form distributed among Polish fans of the series. Conclusions of the conducted analysis and research concern measures used in different versions of the series, ways in which they were exploited and impact which they had on reception of SKAM by Polish viewers.

Celem artykułu jest analiza różnorodności użytych platform komunikacyjnych w oryginalnym serialu SKAM i jego wersjach, włączenia tychże platform do fabuły oraz wpływu takich zabiegów na popularność i odbiór produkcji przez widzów w Polsce. W części teoretycznej zostały przybliżone najważniejsze terminy, z którymi wiąże się tematyka pracy, przede wszystkim transmedialność. W ramach triangulacji metod badawczych zastosowano jakościową analizę zawartości i treści oraz badanie ilościowe oparte na kwestionariuszu ankiety dystrybuowanym wśród polskich fanów serialu. Wnioski z przeprowadzonych badań dotyczą użytych środków w różnych wersjach serialu, sposobów, w jaki zostały one wykorzystane, a także wpływu, jaki wywarły na odbiór SKAM przez polskich widzów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies