Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizational culture in family businesses as a determinant of achieving a competitive advantage.

Tytuł:
Organizational culture in family businesses as a determinant of achieving a competitive advantage.
Kultura organizacyjna w firmach rodzinnych jako determinanta osiągania przewagi konkurencyjnej
Autorzy:
Bukowska, Paulina
Słowa kluczowe:
organizational culture, family businesses, competitive advantage
kultura organizacyjna, firmy rodzinne, przewaga konkurencyjna
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest poznanie czynników kultury organizacyjnej firm rodzinnych determinujących uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej na rynku oraz znalezienie odpowiedzi na pytanie, czym wyróżniają się firmy rodzinne na tle pozostałych podmiotów gospodarczych. Jest to szczególnie ważna tematyka, ponieważ specyfika firm rodzinnych w dużej mierze wynika z prezentowanych wartości oraz przekonań, będących podstawą funkcjonowania całej organizacji. Zbudowanie silnej pozycji uzależnione jest od stopnia rozwoju przedsiębiorstwa, zaangażowania członków familii, strategii zarządczej właściciela oraz integralności sfer biznesu i rodziny. Z tego powodu kluczowe staje się kształtowanie własnej świadomości przez firmy rodzinne. Bowiem to one stanowią znaczny odsetek sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które całkowicie zdominowały polską scenę gospodarczą. Identyfikacja kluczowych wartości oraz posiadanych zasobów pozwoli wyznaczyć strategiczne cele funkcjonowania i rozwoju, z którymi utożsamiać będą się wszyscy członkowie organizacji.

The aim of the study is to learn about the factors of organizational culture of family businesses that determine gaining a competitive advantage on the market and to find an answer to the question of what distinguishes family businesses from other business entities. This is a particularly important subject, because the specificity of family businesses largely results from the presented values ​​and beliefs, which are the basis for the functioning of the entire organization. Building a strong position depends on the degree of development of the company, the commitment of family members, the management strategy of the owner and the integrity of the business and family spheres. For this reason, the formation of own awareness by family businesses becomes crucial. Because they constitute a significant percentage of the sector of small and medium-sized enterprises that completely dominate the Polish economic scene. Identification of key values ​​and resources will allow to set strategic goals of functioning and development with which all members of the organization will identify.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies