Tytuł pozycji:
Shaping employer branding on the example of a hospital
Employer Branding are activities undertaken by an organisation to create an image of a desirable employer. The main objectives of Employer Branding include creating a positive and unified image of the organisation as an employer among current employees, potential candidates in the labour market and creating a good image of the organisation for customers and other key stakeholders. The aim of the study is to identify factors influencing the formation of Employer Branding on the example of a hospital from the Świętokrzyskie voivodeship. A questionnaire survey was used to fulfil the aim, which was carried out on 51 employees of the examined hospital.
Budowanie marki pracodawcy (Employer Branding) są to czynności podejmowane przez organizację, które z zadanie mają stworzenie wizerunku pożądanego pracodawcy. Do głównych celów Employer Branding należą kreowanie pozytywnego i jednolitego wizerunku organizacji jako pracodawcy wśród obecnych pracowników, potencjalnych kandydatów na rynku pracy oraz stworzenie dobrego obrazu organizacji dla klientów i innych kluczowych interesariuszy. Celem pracy jest identyfikacja czynników wpływających na kształtowanie Employer Branding na przykładzie szpitala z województwa świętokrzyskiego. Do spełnienia celu wykorzystano kwestionariusz ankiety, która została przeprowadzona na 51 pracownikach badanego szpitala.