Tytuł pozycji:
Counteracting irregularities in the management of the process of providing health services
Jakość w ochronie zdrowia jest szczególnie ważna, ponieważ dotyczy wykonywanych świadczeń zdrowotnych. Jakość ta zależy nie tylko od zasobów finansowych, rzeczowych, ale także od sposobu zarządzania zasobami ludzkimi.Głównym celem i przedmiotem pracy jest identyfikacja i przedstawienie ograniczeń w zarządzaniu procesem udzielania świadczeń zdrowotnych oraz zdefiniowanie działań mających na celu wyeliminowanie tych ograniczeń w placówkach publicznych oraz prywatnych. Za cel pośredni można uznać usystematyzowanie aparatu pojęciowego w tym obszarze oraz zwiększenie świadomości na temat metod oraz technik zarządzania placówkami medycznymi oraz znaczenia koncepcji lean management w funkcjonowaniu placówek medycznych w Polsce. Badania były prowadzone w dwóch grupach badawczych: wśród pracowników placówek medycznych oraz wśród potencjalnych pacjentów. Dodatkowo, dla potwierdzenia wyników ankiet został przeprowadzony wywiad z jednym z lekarzy biorącym udział w badaniach ankietowych. Drugą częścią badań była analiza sprawozdań Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczących nieprawidłowości zgłoszonych przez świadczeniobiorców w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta. Badania prowadzono przy założeniu koncepcji triangulacji metodologicznej w strategii pluralizmu epistemologicznego.
Quality in health care is critical because it relates to health services performed. This quality depends not only on financial and material resources but also on managing human resources.The main goal and subject of the master's thesis are to identify and present limitations in the management of health care and to define activities aimed at eliminating these limitations in public and private institutions. An intermediate goal is the systematisation of the conceptual apparatus in this area and increasing awareness of the methods and techniques of managing medical facilities and the importance of the lean management concept in Poland's functioning of medical facilities. The research was conducted in two research groups: among employees of medical facilities and potential patients. Additionally, to confirm the survey results, an interview was conducted with one of the doctors participating in the survey. Besides, the National Health Fund reports were analysed. The research was conducted with the assumption of methodological triangulation in the strategy of epistemological pluralism.