Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social media ninja and techniques for obtaining information

Tytuł:
Social media ninja and techniques for obtaining information
Zjawisko social media ninja a techniki zdobywania informacji
Autorzy:
Korona, Alicja
Słowa kluczowe:
social media, social media ninja, information user, information needs, information obtaining
media społecznościowe, social media ninja, użytkownik informacji, potrzeby informacyjne, pozyskiwanie informacji
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following work highlights a new phenomenon in social media - social media ninja. It describes the definitions and stories of social media, as well as their functions and classifications. Attention was paid to the tools for using social media and the threats posed by their popularity in modern times. Based on the scientific literature, an analysis of the information needs and behavior of social media users was carried out. The methods of obtaining information by users, both on a daily basis and those described in the scientific literature, were presented. Information retrieval models and strategies for obtaining information were distinguished. Selected models of informational behavior are described based on information obtained by users. Attention was also paid to obtaining information by social media ninjas. A survey was carried out on a group of 80 respondents, the purpose of which was to check the motivation and ways of using social media by the respondents and to test their associations with the phenomenon of social media ninjas.On the basis of the research, the researchers indicated the state of knowledge of researchers regarding the profession of social media ninja and how they assess their competences in searching for information in social media.

W poniższej pracy zwrócono uwagę na nowe zjawisko w mediach społecznościowych jakim jest social media ninja. Opisano definicje oraz historie mediów społecznościowych, a także ich funkcje i klasyfikacje. Zwrócono uwagę na narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych oraz zagrożenia jakie stanowi ich powszechność we współczesnych czasach. Na podstawie literatury naukowej przeprowadzona została analiza potrzeb oraz zachowań informacyjnych użytkowników social media. Przybliżono sposoby pozyskiwania informacji przez użytkowników zarówno na co dzień jak i te, opisane w literaturze naukowej. Wyróżniono modele wyszukiwania informacji oraz strategie jej pozyskiwania. Opisano wybrane modele zachowań informacyjnych w oparciu o zdobywanie informacji przez użytkowników. Zwrócono także uwagę na pozyskiwanie informacji przez social media ninja. Wykonane zostało badanie ankietowe na grupie 80 respondentów, których celem było sprawdzenie motywacji oraz sposobów korzystania przez badanych z mediów społecznościowych oraz przetestowanie ich skojarzeń w kwestii zjawiska social media ninja. Na podstawie przeprowadzonego badania wskazano stan wiedzy badaczy odnośnie doxx profesji jaką jest social media ninja oraz tego, jak oceniają swoje kompetencje wyszukiwania informacji w mediach społecznościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies