Tytuł pozycji:
The use of new media in the marketing communication of non-governmental organizations dealing with the problem of child trafficking
Celem niniejszej pracy była analiza komunikacji marketingowej organizacji pozarządowych, które zajmują się problemem handlu dziećmi oraz sprawdzenie, w jaki sposób wykorzystują do tego nowe media, przede wszystkim media społecznościowe. Zrealizowano to w dwóch etapach. W pierwszym z nich wykorzystano analizę treści oraz literaturę dot. komunikacji marketingowej oraz organizacji pozarządowych. Wyjaśniono również kluczowe aspekty pracy. Drugim etapem, najważniejszym w całej pracy, jest analiza wszystkich nowych mediów, które wykorzystuje wybrana organizacja pozarządowa, zajmująca się problemem handlu dziećmi. Przeanalizowano jej stronę internetową oraz kanały w mediach społecznościowych pod kątem całej aktywności i komunikacji. Wyniki wskazały, że dana organizacja w niewystarczająco sposób korzysta z nowych mediów i ich możliwości. Komunikacja skupiała się głównie na budowaniu świadomości problemu handlu ludźmi i promocji organizacji.
The aim of this study was to analyze the marketing communication of non-governmental organizations that deal with the problem of child trafficking and to check how they use new media, primarily social media. This was done in two stages. The first one used an analysis of the content and literature on marketing communication and non-governmental organizations. Key aspects of the work are also explained. The second stage, the most important in the whole work, is the analysis of all new media used by a selected non-governmental organization dealing with the problem of child trafficking. Her website and social media channels were analyzed in terms of all activity and communication. The results indicated that the organization in question does not make sufficient use of new media and their opportunities. Communication focused mainly on building awareness of the problem of human trafficking and promotion of the organization.