Tytuł pozycji:
CSR a employer branding - na przykładzie Coca-Cola HBC Polska
CSR może stanowić istotny element employer brandingu. We współczesnym, wysokokonkurencyjnym świecie, w którym przedsiębiorstwa często muszą zabiegać o najlepszych kandydatów do pracy, firmy poszukują sposobów na zwiększenie swojej pozycji konkurencyjnej. CSR może wspomagać procesy przyciągania talentów do pracy. Celem pracy było więc przebadanie grupy osób aktywnych na rynku pracy oraz ocena ich znajomości koncepcji CSR, jak i również sprawdzenie czy CSR wpływa na EB przedsiębiorstwa, a także czy firmy które są społecznie odpowiedzialne są chętniej wybierane na pracodawców niż te, które takich działań nie prowadzą, jako przykład posłużyła firma Coca-Cola HBC Polska. Badanie pozwoliło określić poziom znajomości koncepcji CSR wśród badanych, to czy CSR wpływa na wizerunek pracodawcy, oraz to czy stosowanie narzędzi CSR powoduje, że w oczach potencjalnych pracowników firma jest bardzie atrakcyjna jako pracodawca. Badanie wykonano za pomocą kwestionariusza ankiety (N=150) oraz analizy literatury. Na podstawie badania stwierdzono, że obecnie znajomość koncepcji CSR w społeczeństwie jest niska, 1/3 badanych nie zna tego pojęcia. Działania CSR nie wpływają znacząco na wizerunek pracodawcy. Niewielka grupa osób chętniej podjęła by pracę w Coca-Cola HBC Polska gdyby wiedziała, że firma jest liderem działań CSR. Ponadto firma odpowiedzialna społecznie nie koniecznie postrzegana jest jako lepsza od firmy, która takich działań nie prowadzi, jednakże może to wynikać z braku wystarczającej wiedzy społeczeństwa na temat CSR. Z przeanalizowanej literatury wynika zaś, że rola CSR wzrasta i przedsiębiorstwa coraz częściej włączają działania z tego zakresu w swoją strategię.
CSR can be an important element of employer branding. In today's highly competitive world, where companies often have to strive for the best candidates, companies are looking for ways to increase their competitive position. CSR may support talent-attracting processes. This thesis aims to study a group of professionally active people on the labor market and to assess their knowledge of the CSR concept, as well as to check whether CSR affects the EB of the company and whether socially responsible companies are more likely to be chosen as employers than those that do not carry on such activities, Coca-Cola HBC Poland was used as an example.The study allowed to determine the level of knowledge of the CSR concept among the responders, whether CSR affects the employer’s image, and whether the usage of the CSR tools makes the company more attractive as an employer for the potential employees. The study was conducted using a questionnaire (N = 150) and a study of literature. Based on the study, it was found that the current knowledge of the CSR concept in society is low, 1/3 of the respondents do not know this term. CSR activities do not significantly affect the image of the employer. A small group of people would be more willing to work at Coca-Cola HBC Poland if they knew that the company is a leader in CSR activities. Moreover, a socially responsible company is not necessarily perceived as better than a company that does not carry out such activities, however, this may result from the lack of sufficient knowledge about CSR in society. The studied literature shows that the role of CSR is increasing and companies more and more often include those activities in their strategy.