Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Polak młody" na lekcjach języka polskiego : edukacja polonistyczna a kształtowanie poczucia tożsamości narodowej

Tytuł:
"Polak młody" na lekcjach języka polskiego : edukacja polonistyczna a kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
"The young Pole" on lessons of Polish language and literature in the context of creating the sense of national identity
Autorzy:
Kania, Agnieszka
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas
Słowa kluczowe:
national identity
patriotyzm
literatura o Polsce i Polakach
Polish language education
tożsamość narodowa
literature about Poland and Poles
edukacja polonistyczna
patriotism
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/27639  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.universitas.com.pl/ksiazka/__8222_Polak_mlody__8221__na_lekcjach_jezyka_polskiego__Edukacja_polonistyczna_a_ksztaltowanie_poczucia_tozsamosci_narodowej_3485.html  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Książka
Autorka podejmuje istotny problem, z którym zmaga się współczesna dydaktyka polonistyczna: jak powinna wyglądać nowoczesna formacja postaw patriotycznych? Temat jest trudny. Często podejmowany w kontekście sporów ideologicznych, pełnych emocji. Agnieszka Kania podchodzi do niego z zachowaniem spokoju, racjonalnie i metodycznie. Zadaje pytanie, jak współcześnie jest rozumiany patriotyzm, czym jest nowocześnie pojmowana tożsamość narodowa. Rozważa problem w różnych aspektach. Analizuje zapisy programów i podstaw programowych. Przygląda się podręcznikom. Obserwuje lekcje. Zadaje pytania nauczycielom i uczniom. Pyta o znajomość historii, o konteksty kulturowe, nade wszystko jednak o lektury. Nie poprzestaje jednak na diagnozie. To jest dla niej tylko punkt wyjścia. Co ważne, uwagę poświęca każdemu z etapów edukacyjnych - od szkoły podstawowej po szkołę ponadgimnazjalną. Zastanawia się, jak można współcześnie zweryfikować i pozbawić schematyzmu Katechizm polskiego dziecka: nie chodzi jej jednak o rewizję wiersza Bełzy czy form jego lektury, raczej o stworzenie nowoczesnego Katechizmu…, nie tyle jako tekstu, ile jako metody dydaktycznej. Agnieszka Kania przedstawia propozycje niezwykle interesujących, twórczych, nowoczesnych rozwiązań dydaktycznych. Sięga do własnego doświadczenia nauczycielskiego, ale odwołuje się też do rozmaitych dobrych praktyk, znanych jej badań i obserwacji (z recenzji dr. hab. Krzysztofa Biedrzyckiego).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies