Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

La storia della pedagogia per le professioni di oggi : per un uso antidogmatico e dialogico dei classici

Tytuł:
La storia della pedagogia per le professioni di oggi : per un uso antidogmatico e dialogico dei classici
The history of pedagogy for the professions of today : for an antidogmathic and dialogical use of the classics
Autorzy:
Seveso, Gabriella
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
history of ideas in teacher training
history of ideas and history of education
classics in history of education
tradition in the history of education
classics and teacher training
Język:
włoski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
http://www.orbisidearum.net/ui/article.asp?id=92  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In recent decades, within the history of education there has been a crisis of historiographical method based on the linear reconstruction of theories of thinkers. This change has been fruitful, but can result in an abandonment of the history of ideas, and it is accompanied by a widespread perception that the study of the classics is an operation of useless erudition. Furthermore, in the training of teachers and educators there has been an imbalance towards practical knowledge and expertise, as a response to urgent questions (migration, violence, social and family transformations), and an abandonment of the proper study of theories and models that would offer the possibility of consciously designing educational interventions. The paper illustrates how the study of the classics can still constitute an indispensable training because it is not an operation of erudition; it is an opportunity to reflect on tradition, on how and why some texts and authors are foundational, on how they have been interpreted differently, on how they have been variously implemented and transferred.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies