Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perfezionamento e meccanizzazione : lezioni dalla sociologia delleducazione

Tytuł:
Perfezionamento e meccanizzazione : lezioni dalla sociologia delleducazione
Self-perfection and mechanization : lessons from the sociology of education
Autorzy:
Campa, Riccardo
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
mechanical arts
Émile Durkheim
liberal arts
pedagogy
Max Weber
sociology of education
Karl Marx
Język:
włoski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://www.orbisidearum.net/ui/article.asp?id=94  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The purpose of this essay is to show how the relationship between self-perfection and mechanization was perceived in the works of three classics of sociology of education: Karl Marx, Émile Durkheim and Max Weber. The author shows how, in conjunction with the industrial revolution, the traditional pedagogical hierarchy that for millennia had favored the liberal arts over the mechanical arts has been reversed, and how this process has stimulated reflections in the context of classical sociology. The essay also assesses the visions of the future of Marx, Durkheim and Weber, by using the tools offered by Karl Mannheim's Wissenssoziologie, so as to bring to the surface any ideological and utopian elements of their theories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies