Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

,,Przetwarzanie informacji na temat produktów podobnych - skuteczność strategii naśladownictwa w kategorii produktów wysoko angażujących.

Tytuł:
,,Przetwarzanie informacji na temat produktów podobnych - skuteczność strategii naśladownictwa w kategorii produktów wysoko angażujących.
Processing information about similar products - the effectiveness of imitation strategies in the category of high- involvement products.
Autorzy:
Cielniaszek, Karolina
Słowa kluczowe:
pamięć, podobieństwo, produkty podobne, produkty wysoko angażujące, psychologia konsumenta, zachowania konsumenckie
memory, similarity, similar products, highly engaging products, consumer psychology, consumer behavior
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of my thesis was to verify, how the similarity of highly engaging products affects consumers’ information processing. Two studies were conducted in order to verify the hypothesis. A pilot study (N=52), a study on memory processes (N=135). In each of the studies as a stimuli I used products from two categories: functional, highly engaging (smartwatch) and services (gym logos). The research problems stem from numerous studies about product similarity that were conducted by Van Horen. Obtained results inspired me to broaden my knowledge about look-alikes and investigate, how does similarity influence product’s information processing. The results of my study did not show statistically significant differences making it impossible to confirm the hypotheses. However, obtained results allowed me to find the limitations of this study and may inspire further exploration of this topic.

Celem przeprowadzonych przeze mnie badań było zweryfikowanie tego, jak podobieństwo produktów wysoko angażujących wpływa na przetwarzanie informacji przez potencjalnych konsumentów na temat tych produktów. Celem weryfikacji postawionych hipotez przeprowadzono dwa badania: badanie pilotażowe (N=52) oraz badanie dotyczące procesów pamięciowych (N= 135). W każdym z powyższych badań, jako bodźców użyto produktów z dwóch kategorii: funkcjonalnych, wysoko angażujących (smartwatche) oraz usług (logo siłowni). Problemy badawcze i temat mojej pracy wynikają z licznych badań związanych z tematyką podobieństwa produktu autorstwa Van Horen. Uzyskane wyniki zainspirowały mnie do poszerzenia mojej wiedzy na temat produktów podobnych i zbadania, jak podobieństwo wpływa na przetwarzanie informacji o produkcie. Wyniki moich badań nie wykazały różnic istotnych statystycznie uniemożliwiając potwierdzenie postawionych hipotez. Uzyskane wyniki pozwoliły jednak na znalezienie ograniczeń tego badania i mogą być inspiracją do dalszego eksplorowania tego tematu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies