Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zjawisko agresji i przemocy wśród uczniów szkół podstawowych w opiniach nauczycieli

Tytuł:
Zjawisko agresji i przemocy wśród uczniów szkół podstawowych w opiniach nauczycieli
Phenomenon of aggression and violence among primary school students in the opinion of teachers
Autorzy:
Wolak, Aleksandra
Słowa kluczowe:
agresja; przemoc; środowisko szkolne
agression; violence; school environment
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of the work is the phenomenon of aggression and violence among primary school students in the opinion of teachers. The theoretical part includes issues related to the phenomenon of aggression and violence. It explains the meaning of aggression and violence according to selected authors, what characterizes these two terms and how they differ. It introduces the issues related to forms of aggression and violence, characterizes selected theories related to these phenomena, presents the profile of victims and perpetrators of violence. In the following sections aspects of aggression and violence are listed and described. The research carried out at work is of a qualitative nature. Their aim was to find out the opinion of primary school teachers about the phenomenon of aggression and violence among students. The interview technique was used in the research. The collected material was analyzed, obtaining an image of the phenomenon of aggression and violence among primary school students in the opinion of teachers.

Tematem pracy jest zjawisko agresji oraz przemocy wśród uczniów w szkole podstawowej w opiniach nauczycieli. Część teoretyczna zawiera zagadnienia dotyczące zjawiska agresji oraz przemocy. Tłumaczy, czym według wybranych autorów jest agresja oraz przemoc, czym charakteryzują się te dwa terminy i czym się różnią. Przybliża zagadnienia związane z formami agresji oraz przemocy, charakteryzuje wybrane teorie związane z tymi zjawiskami, przybliża sylwetkę ofiar oraz sprawców przemocy. W dalszej części wymieniono i opisano źródła agresji oraz przemocy. Badania zrealizowane w pracy mają charakter jakościowy. Ich celem było poznanie opinii nauczycieli szkół podstawowych na temat zjawiska agresji oraz przemocy wśród uczniów. W badaniach wykorzystano technikę wywiadu. Zebrany materiał poddano analizie, uzyskując obraz zjawiska agresji oraz przemocy wśród uczniów w szkole podstawowej w opiniach nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies