Tytuł pozycji:
The use of CSR tools in building a positive image of a company on the example of Grupa Żywiec S.A.
Corporate social responsibility is a management concept which is being implemented by modern enterprises. Apart from carrying out their statutory activities, due to the main assumptions of CSR, companies take actions in paralell fields, connected to social and environmental interests. The idea of Corporate Social Resposibility gives companies the opportunity to achieve an advantage on the market through responsible creation of their image among local communities, suppliers and contractors.One of the Polish companies actively implementing the assumptions of CSR is Grupa Żywiec S.A., which is the subject of the study carried out for the diploma dissertation below. The survey verified the respondents' knowledge of the idea of CRS and its assumptions, as well as their opinion on the activities carried out in this area by Żywiec along with an assessment of their impact on the image of the mentioned enterprise.
Społeczna odpowiedzialność biznesu to wdrażana przez współczesne przedsiębiorstwa koncepcja zarządzania. Zgodnie z jej założeniami, firmy poza prowadzeniem statutowej działalności realizują równolegle działania, uwzględniające interesy społeczne, środowiskowe oraz inne oczekiwania interesariuszy dotyczące aspektów poza organizacyjnych. Idea Corporate Social Resposibility stanowi czynnik dający firmom możliwość osiągania przewagi konkurencyjnej na rynku, poprzez odpowiedzialne kreowanie swojego wizerunku wśród lokalnych społeczności, dostawców oraz kontrahentów.Jedną z polskich firm aktywnie realizującą założenia CSR jest Grupa Żywiec S.A., będąca przedmiotem badania, przeprowadzonego na rzecz poniżej pracy dyplomowej. Za pomocą ankiety zweryfikowano wiedzę respondentów z zakresu samej idei CRS i jej założeń, a także poznano ich opinię na temat działań prowadzonych w tym zakresie przez spółkę Żywiec wraz z oceną ich wpływu na wizerunek rozważanego przedsiębiorstwa.