Tytuł pozycji:
Wpływ brandingu narodowego Polski na konkurencyjność kraju na przykładzie sektora turystyki oraz markowego eksportu przed i po akcesji do Unii Europejskiej
- Tytuł:
-
Wpływ brandingu narodowego Polski na konkurencyjność kraju na przykładzie sektora turystyki oraz markowego eksportu przed i po akcesji do Unii Europejskiej
The influence of Polish national branding on the countrys competitiveness example with the tourism sector and brand export before and after accession to the European Union
- Autorzy:
-
Milej, Martyna
- Słowa kluczowe:
-
national branding, national brand, tourism, branded export, Polish national brand, Polish brand, Lichtenstein brand
branding narodowy, marka narodowa, turystyka, markowy eksport, polska marka narodowa, marka Polska, marka Lichtenstein
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem pracy było ukazanie zmian postrzegania konkurencyjności marki narodowej Polski przed i po akcesji do Unii Europejskiej a także w trakcie kandydowania. W tym celu posłużono się analizą sektora turystycznego oraz markowego eksportu jako tych dziedzin, w których marka narodowa ma swoje najgłębsze odzwierciedlenie. Całość dopełnia analiza brandingu narodowego i jego etapów a także to czym jest marka narodowa i w jaki sposób się ją tworzy. W pracy została poruszona także kwestia obecnej kondycji marki polskiej a także marki Lichtenstein jako przykład stworzenia modelowej strategii marki narodowej.
The main aim of the work was to show the changes in the perception of the competitiveness of the Polish national brand before and after accession to the European Union, as well as during the candidacy. For this purpose, the analysis of the tourism sector and branded exports were used, as those are the areas in which the national brand has its deepest reflection. The whole is completed by the analysis of national branding and its stages, as well as what a national brand is and how it is created. The work also touched upon the current condition of the Polish brand and the Lichtenstein brand as an example of creating a model strategy for a national brand.