Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mechanisms that generate consumerism through the eyes of their creators

Tytuł:
Mechanisms that generate consumerism through the eyes of their creators
Mechanizmy kreowania konsumpcjonizmu oczami ich twórców
Autorzy:
Rejman, Klaudia
Słowa kluczowe:
konsumpcjonizm, konsumpcja, UX, marketing, e-commerce
consumerism, consumption, UX, marketing, e-commerce
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł skupia się na uwidocznieniu powiązań między mechanizmami wykorzystywanymi przez działy konwersyjne badanych przedsiębiorstw (jak dział UX czy dział marketingu) z konsumpcją, konsumpcjonizmem oraz wzrastającą potrzebą posiadania dóbr materialnych. W tle teoretycznym wyjaśnione zostaje czym jest konsumpcjonizm, marketing oraz UX i w jaki sposób te trzy terminy są ze sobą powiązane, a także które z aktywności właściwych dla stanowisk pracy w omawianych działach mogą pełnić funkcję katalizatorów konsumpcjonizmu. Praca ma na celu ukazania części narzędzi wykorzystywanych w firmach do zwiększania zysków, wskazania jak są używane, jakie przynoszą efekty oraz przede wszystkim kto za nimi stoi. Ma na celu przyjrzenie się od środka umysłom tych, którzy wykorzystują dane mechanizmy na co dzień w swojej pracy oraz odpowiedzenia na pytanie, czy dane osoby są świadome efektów jakie przynosi ich praca względem dobra planety.

The paper aims to bring light to the connections between the mechanisms used by departments of the studied companies focused on conversion (like UX or marketing department) with consumption and consumerism as well as the ever-growing need to own material items. In the theoretical background, it explains the definition of consumerism, marketing and UX and shows how these three terms are related to one another. At the same time, it aims to explain which jobs positions’ activities in the given departments can act as a catalyst for consumerism. The article aims to show some tools used in companies to increase profits, how they are used, what effects they bring, and above all, who stands behind them. It aims to look inside the minds of those who use the given mechanisms in their daily work and to answer the question whether these people are aware of the effects that their work has on the well-being of the planet.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies