Tytuł pozycji:
Influencer as an authority. Building authority on social media. Case study
The aim of this study is to describe and explain the issue of authority building in social media. Due to the rapid dynamics of changes in social media, this issue requires updating. To study this problem, the author posed the following research questions: How does Mr. Vintage structure the opinions of his receivers? What role does Mr. Vintage towards his receivers? Is Mr. Vintage an authority for his receivers? Why? One of the influencers, Michał Kędziora, named as @MrVintage via Internet, and his receivers were selected as the research subject. The study used a qualitative research method - a case study and the following data collection methods were used - questionary, interview, observation and desk research.
Celem niniejszej pracy jest opis oraz wyjaśnienie zjawiska budowania autorytetu w mediach społecznościowych. Z uwagi na szybką dynamikę zmian w obrębie mediów społecznościowych, zagadnienie to wymaga aktualizacji. Jako przedmiot badań wybrano jednego z influencerów, Michała Kędziorę, funkcjonującego w Internecie jako @MrVintage oraz jego odbiorców. W pracy zastosowano jakościową metodę badawczą – studium przypadku. Autorka postawiła następujące pytania badawcze: W jaki sposób Mr. Vintage kształtuje opinie swoich odbiorców? Jaką rolę przyjmuje Mr. Vintage wobec swoich odbiorców? Czy Mr. Vintage jest autorytetem dla swoich odbiorców? Dlaczego? W pracy wykorzystano następujące techniki gromadzenia danych – kwestionariusz ankiety, wywiad, obserwację oraz desk reserach.