Tytuł pozycji:
Postawa konsumentów wobec reklamy ambientowej na polskim rynku.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zjawiska ambient marketingu jako skutecznego narzędzia komunikacji z klientami na polskim rynku. Przedstawiono istotę i charakterystykę ambient marketingu oraz ambient mediów. Kluczowym problemem badawczym jest uzyskanie odpowiedzi na pytania porównujące reklamy ambientowe z tradycyjnymi pod względem skuteczności przyciągania uwagi nowych klientów oraz nawiązywania stałych relacji z konsumentami. Zasadniczą część pracy stanowią wyniki i analiza badań empirycznych dotyczących postawy konsumentów wobec reklamy ambientowej na polskim rynku. Badania przeprowadzone na podstawie ankiety internetowej pozwoliły ustalić, że w Polsce coraz częściej reklama tradycyjna jest traktowana jako nudna i nieskuteczna. Nietradycyjne formy reklamy, takie jak ambient marketing, są lepiej odbierane i uważane za bardziej skuteczne.
The purpose of this paper is to present the phenomenon of ambient marketing as an effective tool for communicating with clients on the Polish market. The essence and characteristics of ambient marketing and media ambient were presented. The key research problem is obtaining answers to questions comparing ambient advertising with traditional ones in terms of the effectiveness of attracting new customers' attention and establishing permanent relationships with consumers. The main part of the work consists of the results and analysis of empirical research on the attitudes of consumers towards ambient advertising on the Polish market. Research conducted on the basis of an internet survey allowed to establish that in Poland traditional advertising is more and more often treated as boring and ineffective. Non-traditional forms of advertising such as ambient marketing are better perceived and considered to be more effective.