Przedmiotem pracy jest tematyka komunikacji marketingowej w Internecie, zobrazowana przykładem tej prowadzonej przez firmę InPost. Cel pracy stanowiło rozwinięcie pojęcia komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem tej prowadzonej w przestrzeni online oraz uzupełnienie aspektu teoretycznego pracy o element empirii, na przykładzie cyfrowej komunikacji marketingowej firmy InPost.Wszystko to ujęto w ramy trzech rozdziałów, na przestrzeni których posłużono się metodą analizy i krytyki piśmiennictwa (rozdziały 1.,2.) oraz studium przypadku (rozdział 3.), posiłkując się autorskim wyborem literatury przedmiotu i źródłami elektronicznymi. W niniejszej pracy postawiono następujące pytania badawcze:1. Z jakich narzędzi komunikacji online korzysta firma InPost?2. Które narzędzia komunikacji stosowane przez firmę InPost mają charakter kluczowy?3. Jaki charakter ma cyfrowa komunikacja marketingowa firmy InPost ?4. W jaki sposób firma adresuje w prowadzonej komunikacji kwestie związane z CSR?5. Jakie treści publikowane przez firmę InPost generują największe zaangażowanie obiorców?Uzyskane wyniki pozwoliły na sformułowanie wniosków, iż komunikacja marketingowa marki prowadzona jest w realizacji strategii omnichannel, ma charakter promocyjny, bezpośredni, niekiedy informujący, humorystyczny i pozytywnie angażujący, wdrażający w pewnym zakresie elementy real-time marketingu i CSR-u. Kluczowymi kanałami komunikacji marki okazały się Facebook, TikTok oraz strona WWW, podczas gdy największe zaangażowanie wzbudzały publikowane przez nią treści, zawierające elementy real-time marketingu, żartu, gry lub zabawy, CSR-u, ciekawostki, promocji sprzedaży oraz animacji.Dane te stały się asumptem do sformułowania wytycznych w zakresie pożądanych i niepożądanych, z punktu widzenia ich efektywności, praktyk komunikacyjnych w Internecie.
The subject of the work is marketing communication on the Internet, illustrated by an example of that conducted by InPost. The purpose of the work was to develop the concept of marketing communication, with particular emphasis on that conducted in the online space, and to supplement the theoretical aspect of the work with an element of empiricism, based on the example of digital marketing communication of InPost.All this has been framed in three chapters, in which the method of analysis and criticism of the literature (chapters 1, 2) and a case study (chapter 3) were implemented, using the author's selection of literature on the subject and electronic sources. In this paper, the following research questions were asked:1. What online communication tools does InPost use?2. Which communication tools used by InPost are of key nature?3. What is the character of InPost's digital marketing communication?4. How does the company address CSR-related issues in its communication?5. What content published by InPost generate the greatest audience engagement?The obtained results allowed for the formulation of conclusions that the brand's marketing communication is carried out in the implementation of the omnichannel strategy; is of promotional, direct, sometimes informative, humorous and positively engaging character, using to some extent elements of real-time marketing and CSR. The key communication channels of the brand turned out to be Facebook, TikTok and the website, while the content published by it, containing elements of real-time marketing, jokes, games or fun, CSR, curiosities, sales promotion and animations, was the most engaging. These data prompted the formulation of guidelines, regarding the recommended and not recommended, from the point of view of their effectiveness, communication practices on the Internet.