Tytuł pozycji:
Social media as a tool used in fashion industry CSR campaigns
Celem niniejszej pracy było wskazanie sposobów i ograniczeń wykorzystania mediów społecznościowym w działalności CSR marek modowych. W części merytorycznej pracy został opisany obszar społecznej odpowiedzialności biznesu w przestrzeni marketingowej oraz funkcjonalność mediów społecznościowych. W pracy wykorzystano dwie techniki badawcze, czyli ankietyzację oraz analizę treści. Dzięki przeprowadzonemu badaniu udało się opracować wnioski stwierdzające, że media społecznościowe wraz z wykorzystaniem angażujących form mogą stać się odpowiednim narzędziem w budowaniu strategii CSR marek modowych.
The purpose of this study was to examine social media and its use in terms of CSR activities in the fashion industry. The substantive part of the master thesis describes the area of corporate social responsibility in the marketing space and the functionality of social media. The research used two research techniques, namely surveying and content analysis. As a result of the study, it was possible to develop conclusions stating that social media along with the use of engaging forms can become an appropriate tool in building CSR strategies of fashion brands.