Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Building a community by influencers in social media

Tytuł:
Building a community by influencers in social media
Budowanie społeczności przez influencerów w mediach społecznośniowych
Autorzy:
Wierzbicka, Agnieszka
Słowa kluczowe:
influencer, internet, media społecznościowe, społeczność internetowa
influencer, internet, social media, virtual community
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy było poznanie strategii budowania społeczności oraz identyfikacja różnic pomiędzy społecznościami skupionymi wokół wybranych influencerów. Praca składa się z części teoretycznej i praktycznej. W pracy wykonano studium przypadku obejmujące szczegółowe badania funkcjonowania dwóch profili społecznościowych o tematyce medycznej. Materiał badawczy stanowiły treści oraz komentarze publikowane na analizowanych profilach. Kryteria badawcze obejmowały między innymi ocenę stopnia zaangażowania odbiorców. Na podstawie przeprowadzonych badań, określono typy odbiorców poszczególnych profili. Ponadto, opracowano system kategorii wraz z odpowiadającymi im wskaźnikami. Umożliwiło to sprecyzowanie elementów strategii budowania społeczności wykorzystywanych przez wybrane influencerki. Przyjęta metodyka badawcza pozwoliła na określenie różnic pomiędzy społecznościami obu badanych profili.

The aim of this study was to explore community building strategies and to identify differences between communities around selected influencers. The thesis consists of theoretical and practical parts. The thesis includes a case study involving detailed studies of the functioning process of two medical social media profiles. The research material consisted of the content and comments published on the analyzed profiles. The research criteria included, inter alia, the assessment of the degree of audience engagement. On the basis of the conducted research, the types of audience of individual profiles were determined. Moreover, a system of categories with corresponding indicators was developed. Which made it possible to clarify the elements of the community building strategy used by selected influencers. The adopted research methodology allowed to determine the differences between the communities of both studied profiles.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies