Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozwój sektora turystyki w Polsce a COVID-19

Tytuł:
Rozwój sektora turystyki w Polsce a COVID-19
Development of the tourism sector in Poland and COVID-19
Autorzy:
Świątek, Joanna
Słowa kluczowe:
tourism sector, pandemic, development strategies, consumer behavior
sektor turystyki, pandemia, strategie rozwoju, zachowania konsumenckie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis brings up the topic of the condition of the truism sector in the pandemic times. Adaptation of companies in the industry and sociological patterns of tourist behaviour were issues particularly analysed. How new industry patterns emerged and got established. The direct actions of a social units were the most important element of the subsequent market re-invention and setting it to a new direction, after significant drops in tourist traffic in 2020. The aim of the study was to determine the condition of the sector, but also strategies how to deal with the new reality of the tourism market. A strategy created by people in response to new patterns of behaviour of the society. The paper uses data triangulation consisting of the existing data analysis, content analysis and analysis of interviews that are part of the foresight method. The need to Investigate topic at hand arose due to the possibility of identifying opportunities for future development and setting a sustainable path for this branch of the economy, and to contribute to a fuller understanding social impact of these changes.

W pracy zostaje poruszona problematyka kondycji sektora turystyki w czasach pandemicznych. Zagadnieniami szczególnie analizowanymi w tym obszarze tematycznym zostały działania adaptacyjne firm branży oraz wzorce zachowań turystów w perspektywie socjologicznej, pojawiające się oraz utrwalone w tym czasie. To właśnie bezpośrednie działania jednostek społeczeństwa były elementem najistotniejszym w późniejszym kreowaniu się rynku na nowo i nadawaniu mu nowego kierunku, po znaczących spadkach w ruchu turystycznym w roku 2020. Celem badania została chęć określenia kondycji sektora, ale przede wszystkim nakreślenie strategii radzenia sobie z nową rzeczywistością, która pojawiła się na rynku turystycznym. Strategii wykreowanej przez ludzi w odpowiedzi na nowe wzorce zachowań jednostek społeczeństwa. W pracy została użyta triangulacja w postaci analizy danych zastanych, analiza treści oraz analizy wywiadów będących częścią metody foresight. Potrzeba przebadania tego tematu zrodziła się ze względu na możliwość wskazania szans późniejszego rozwoju i wyznaczenia zrównoważonej ścieżki dla tej gałęzi gospodarki oraz aby przyczynić się do pełniejszego zrozumienia przyczyn i następstw działań społecznych w tym czasie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies