Tytuł pozycji:
Analysis of the relationship between motivation and a way of work among teachers
The aim of the study was to describe the relationship between motivation and working mode among teachers. The teacher is one of the most important professions in society, as they are mainly responsible for educating the young generation. To perform their role properly and effectively, they must be properly motivated, because motivation is what drives people to act. The pandemic situation forced teachers to change the mode of work from stationary work to remote work. Have the teachers remained equally motivated while working remotely or have their level of motivation decreased? The answer to this question will be analyzed in this paper.
Celem pracy było opisanie związku pomiędzy motywacją a trybem pracy wśród nauczycieli. Nauczyciel jest jednym z ważniejszych zawodów w społeczeństwie, gdyż to on w głównej mierze odpowiada za kształcenie młodego pokolenia. Aby swoją rolę spełniał należycie i skutecznie musi być odpowiednio zmotywowany, gdyż motywacja jest tym co napędza ludzi do działania. Sytuacja pandemii zmusiła nauczycieli do zmiany trybu pracy z pracy stacjonarnej na pracę zdalną. Czy nauczyciele pozostali równie zmotywowani podczas pracy zdalnej, czy ich poziom motywacji obniżył się? Odpowiedź na to pytanie zostanie przeanalizowana w niniejszej pracy.