Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Recruiting employees using headhunting in social media

Tytuł:
Recruiting employees using headhunting in social media
Rekrutacja pracowników z użyciem metody headhuntingu w mediach społecznościowych
Autorzy:
Raczyńska, Magda
Słowa kluczowe:
headhunting, human resources, human resources managemant, recruitment, social media
headhunting, human resources, rekrutacja, social media, zarządzanie zasobami ludzkimi
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis concerns the recruitment of employees using the headhunting method. It consists of four parts - 2 chapters present theoretical issues, one - research methodology and one results of own research. Topics related to human resource management, recruitment of the best candidates for the company, headhunting and the specificity of headhunting companies' activities were described. The group of the researcher and the research area were characterized. The research was conducted using the proprietary questionnaire, sent to 60 employees of headhunting agencies: Devire, Grafton, ERS, Adecco and the TEST recruitment agency. The survey was anonymous. The main research problem at work was the statement that: "Innovative methods of searching for employees are effective and will become dominant in the coming years." The conducted research has shown that the recruitment process that use the headhunting usually lasts about 3 months. Recruiters use various tools for acquiring employees. The most often is a direct search. They also use social media, but the traditional recruiting tools too. This method has a chance to develop in the future.

Praca dotyczy rekrutacji pracowników z użyciem metody headhuntingu. Składa się z czterech części – 2 rozdziały prezentują zagadnienia teoretyczne, jeden – metodologię badawczą i jeden wyniki badań własnych. Opisane zostały tematy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, rekrutacją najlepszych kandydatów do firmy, headhuntingu i specyfiką działania firm headhuntingowych. Scharakteryzowana została grupa badacza i teren badań. Badania zostały przeprowadzone przy użyciu autorskiego kwestionariusza ankiety, rozesłanego do 60 pracowników agencji headhuntingowych: Devire, Grafton, ERS, Adecco i agencji rekrutacyjnej TEST. Ankieta była anonimowa. Głównym problemem badawczym w pracy było stwierdzenie, że: „Innowacyjne metody poszukiwania pracowników są skuteczne i w ciągu najbliższych lat staną się dominujące”. Przeprowadzone badania dowiodły, że proces rekrutacji z wykorzystaniem headhuntingu trwa zwykle około 3 miesięcy. Rekruterzy wykorzystują różne narzędzia pozyskiwania pracowników. Jest to najczęściej direct search. Korzystają również z mediów społecznościowych, ale także z tradycyjnych narzędzi rekrutacji. Metoda ta ma szansę rozwinąć się w przyszłości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies