Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Promowanie innowacyjnych dyscyplin sportowych w Polsce na przykładzie Boksu Tajskiego i Karate Tradycyjnego

Tytuł:
Promowanie innowacyjnych dyscyplin sportowych w Polsce na przykładzie Boksu Tajskiego i Karate Tradycyjnego
The promotion of innovative sport disciplines in Poland basing on Thai Boxing and Traditional Karate.
Autorzy:
Nowak, Gabriela
Słowa kluczowe:
SPORT - THAI BOXING - TRADITIONAL KARATE - MARKETING - PROMOTION
SPORT - BOKS TAJSKI - KARATE TRADYCYJNE - MARKETING - PROMOCJA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było przedstawienie narzędzi oraz metod promowania innowacyjnych dyscyplin sportowych w Polsce, na przykładzie boksu tajskiego oraz karate tradycyjnego. W celu przybliżenia tematyki pracy posłużono się pojęciami z zakresu: marketingu, promocji, sportu, boksu tajskiego, karate tradycyjnego, igrzysk olimpijskich oraz wykorzystano formy prawne dotyczące sportu. Oprócz tego opisana została historia sportu z uwzględnieniem rozwoju dyscyplin nieolimpijskich, takich jak boks tajski i karate tradycyjne. Do rozważań skuteczności podejmowanych działań marketingowych, posłużyło międzynarodowe wydarzenie - World Games, które odbyło się we Wrocławiu w 2017 roku. Podstawowe pytanie jakie zostało sformułowane w celu przeprowadzenia badań brzmi: czy boks tajski i karate tradycyjne są popularnymi dyscyplinami w Polsce, a jeśli nie to w jaki sposób można to zmienić? W pracy badawczej wykorzystano autorskie kwestionariusze ankiety. Przedmiotem badań były osoby interesujące się sportem, którymi są kibice oraz grupa ekspertów, do których zaliczamy trenerów oraz zawodników boksu tajskiego i karate tradycyjnego. Na końcu pracy znalazły się wyniki badań własnych wraz z wnioskami, które były rezultatem pracy.

The aim of the study is to discuss the tools used in the promotion of innovative sports disciplines basing on Thai boxing and traditional karate. A particular analysis is made of notions connected with innovativeness of sports disciplines, legal forms of this activity permitted in Poland, aspects of marketing and its goals as well as the forms of sports promotion used at that time. Additionally, the history of sport has been traced in detail, taking into account the development of non-Olympic sports such as Thai boxing and traditional karate. An international event - World Games, which took place in Wroclaw in 2017, was used to consider the effectiveness of the marketing activities undertaken. The basic question that was formulated in order to conduct the research is whether Thai boxing and traditional karate are popular disciplines in Poland, and if not, how can it be changed? The research work was developed on the basis of an original questionnaire conducted on a diverse group of people and a categorized interview, made among people involved in the above-mentioned sports disciplines. The whole study was summarized with conclusions resulting from the conducted research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies