Tytuł pozycji:
User Experience was used as a method for quality improvement based on local pizzeria
- Tytuł:
-
User Experience was used as a method for quality improvement based on local pizzeria
Wykorzystanie metody User Experience do poprawy jakości usług na przykładzie pizzerii
- Autorzy:
-
Babiarska, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
user experience, research, management, quality, services, service quality, interview, observation
user experience, badanie, zarządzanie, jakość, usługi, jakość usług, wywiad, obserwacja,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
User Experience jest doskonałym sposobem na sprawdzenie opinii klientów dotyczącej danego produktu czy usługi, nierzadko takich, które dopiero mają znaleźć się w ofercie. Od innych sposobów, jak np. badanie marketingowe UX różni się stosowanymi technikami i narzędziami. Są to zupełnie inne badania. Badania te mają wymiar jakościowy, co oznacza, że prowadzone są na niewielkiej grupie osób, które wyrażają swoje opinie, ale poddawane są także wnikliwej obserwacji podczas użytkowania. Nie tyle zatem opierają się na samym słowie, na opiniach badanych, ale na całokształcie, czy obserwacji, rozmowach, itp. Praca składa się z trzech części. Pierwszy rozdział stanowi podbudowę teoretyczną podejmowanych rozważań, rozdział drugi to część po części metodologiczna, a po części opis przedsiębiorstwa i analiza jego oferty. W części ostatniej pracy zawarto opis zastosowanych metod, technik i narzędzi, jakie zostały wykorzystane. Uzyskano konkretne wnioski na podstawie przeprowadzonych badań. Celem, jaki postawiono sobie w pracy było sprawdzenie efektów wykorzystania metody User Experience, która wykorzystana została do poprawy jakości usług w zakładzie gastronomicznym, a dokładniej w pizzerii. Przeprowadzone badania pokazały, że nie oferta pizzerii nie została przygotowana perfekcyjnie pod względem technicznych elementów, co spowodowało niezadowolenie klientki, która złożyła spore zamówienie. Dopracowanie oferty z pewnością przyniesie wymierne rezultaty. Okres pandemii spowodował konieczność szukania alternatywnych rozwiązań w badanym podmiocie. Umożliwiono klientom dowóz dań na telefon. Kolejną zmianą było poszerzenie oferty środowej o możliwość zakupu drugiej pizzy za pół ceny. Oferta bardzo dobrze została ogólnie przyjęta przez klientów restauracji. Nie do końca jednak jasno określono wyjątki od tej zasady, co w efekcie spowodowało niezadowolenie klientki ze złożonego zamówienia. Właściciele restauracji nie mieli zupełnie świadomości takiej nieścisłości ofertowej. Została ona naprawiona i obecnie bardzo precyzyjnie wskazuje się okres obowiązywania oferty.W badaniu zastosowano oprócz case study także obserwację i sondaż diagnostyczny, w którym narzędziem były wywiady.
User Experience is an excellent way to check customers opinion about given product or service. Often about products that are going to be new on the market and included in the company’s offer. User Experience differs from other methods for example Marketing UX uses different techniques and tools. They are complete opposites. Studies are preformed on a small groups of people who express their opinion and thoughts about the case but are carefully watched doing so. Therefore it’s not only based on words and opinions. The whole creation is being consider at the final effect. Studies consist of three parts. First chapter is based on consideration, second partly on methodological and partly on description of the company and analysis of its offer. The last part consist of all the methods, techniques and tools that were used in theses studies. At the end specific conclusions were made based on gathered data. Main goal set was to check the effectiveness of User Experience which was used in catering industry, more specific pizzeria. The research showed that overlook on pizzeria offer was not approachable and good enough for customer that mad a big corded for this place. Taking that into consideration restaurant should prepare new, more detailing offer that will bring more results. The time of the pandemic made it necessary to look for alternative solutions. It opened possibility to order food through phone. Another changed that we could see was expanding menu by adding deals. For example on Wednesday second pizza 50% off. Overall new deals got approved by customers. Unfortunately the regulations were not clearly specified which led to disapproval of the customer on whole experience in this restaurant. Incident was not intentional and the owners did not knew about this. Mistakes were fixed and now specific terms have been announced. Apart from case study and surveys, interviews were also one of the tools involved.