Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczna odpowiedzialność biznesu narzędziem budowania wizerunku organizacji

Tytuł:
Społeczna odpowiedzialność biznesu narzędziem budowania wizerunku organizacji
Corporate social responsibility as a tool for building the appearance of the organization.
Autorzy:
Pieprzowska, Katarzyna
Słowa kluczowe:
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU, WIZERUNEK MARKI
BRAND IMAGE, CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Działania zgodne z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu są obecne w środowisku polskich i zagranicznych przedsiębiorców, już od bardzo długiego czasu. Jednak, konsumenci korzystający z produktów bądź usług oferowanych przez te firmy, nie zawsze są świadomi, z czym związane są tego typu zachowania. Celem pracy było więc sprawdzenie, jak stosowanie przez przedsiębiorców narzędzi idei społecznej odpowiedzialności biznesu wpływa na odbiór przedsiębiorstwa i budowanie jego wizerunku w otoczeniu. Badanie pozwoliło określić poziom wiedzy społeczeństwa na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, oraz jak odnoszą się do podejmowanych w tym zakresie działań przez przedsiębiorstwa, a w konsekwencji jak w ich głowach kreuje się wizerunek danej marki. Badanie zostało wykonane za pomocą kwestionariusza ankiety, udostępnionego respondentom za pomocą formularza Google. Ankieta została podzielona na dwie główne części. Pierwsza badała głównie pozytywne działania przedsiębiorstw związane z CSR i ich odbiór przez ankietowanych. Druga skupiała się na negatywnych zachowaniach firm i ewentualnych próbach wyjścia z zaistniałego kryzysu. Wyniki badania wskazują, że mimo powszechności działań przedsiębiorców, świadomość teoretyczna respondentów na tematy związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu była bardzo ogólna i pobieżna, lub nawet znikoma. Mimo to, tego typu zachowania przedsiębiorstw jednoznacznie dawały im możliwość kreowania pozytywnego wizerunku, wykorzystując szeroki wachlarz narzędzi CSR.

Activities in line with the concept of corporate social responsibility have been present in the environment of polish and foreign entrepreneurs for a very long time. However, consumers who use products or services offered by these companies are not always aware of what this type of behavior is related to. The aim of the study was therefore to check how the use of the tools of corporate social responsibility by entrepreneurs influences the perception of the company and building its image in the environment. The study allowed to determine the level of society's knowledge of corporate social responsibility, and how they relate to activities undertaken in this area by enterprises, and consequently, how the image of a given brand is created in their heads. The study was performed using a survey questionnaire shared with respondents via a Google form. The survey was divided into two main parts. The first one mainly examined the positive actions of enterprises related to CSR and their reception by the respondents. The second one focused on the negative behavior of companies and possible attempts to overcome the crisis that has arisen. The results of the study indicate that despite the commonness of entrepreneurs' activities, the theoretical awareness of the respondents on topics related to corporate social responsibility was very general and superficial, or even negligible. Nevertheless, this type of behavior of enterprises clearly gave them the opportunity to create a positive image, using a wide range of CSR tools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies