Tytuł pozycji:
Wpływ pandemii na funkcjonowanie sektora usługowego
This paper aims to determine how the pandemic affects the functioning of the service sector. It was created based on qualitative methods and the technique of critical analysis of the literature on the subject, and based on the study of the impact of COVID-19 disease on remote work of people working in the service sector. The first chapter examines the structure of the service sector and presents the most important aspects of the competitive strategy. The second chapter contains the most important information about the essence of the pandemic, as well as its history and types of counteracting it. In the third chapter in the methodology of scientific research, a comparative analysis tool was used. The effectiveness of remote work of service sector employees was compared with the effectiveness of stationary work. In the comparative analysis, a questionnaire was used, thanks to which the mood of employees working remotely and from the office was examined.
Niniejsza praca ma na celu określenie jak pandemia wpływa na funkcjonowanie sektora usługowego. Powstała w oparciu o metody jakościowe i technikę analizy krytycznej literatury przedmiotu oraz w oparciu o badanie wpływu choroby COVID-19 na pracę zdalną osób pracujących w sektorze usługowym. W pierwszym rozdziale przeanalizowano strukturę sektora usługowego, a także przybliżono najważniejsze aspekty strategii konkurencyjnej. Drugi rozdział zawiera najważniejsze informacje na temat istoty pandemii, a także je historii oraz rodzaje jej przeciwdziałania. W trzecim rozdziale w metodyce badań naukowych, wykorzystano narzędzie analizy porównawczej. Porównano efektywność pracy zdalnej pracowników sektora usługowego z efektywnością pracy stacjonarnej. W analizie porównawczej wykorzystano ankietę, dzięki której badano nastroje pracowników w pracy zdalnej oraz z biura.