Tytuł pozycji:
Employer branding w mediach społecznościowych jako narzędzie pozyskiwania pracowników z pokolenia Y
Celem pracy jest poznanie istoty i możliwości zastosowania mediów społecznościowych do działań Employer brandingowych skierowanych do pokolenia Y. Praca składa się z przeglądu literatury i części badawczej. Pierwszy rozdział zajmuje się problematyką Employer brandingu zwracając uwagę na jego genezę, definicje i rodzaje. Wyjaśnia również czym są wartości marki tzw. Employer Value Proposition oraz zawiera opis modeli Employer brandingowych. W drugim rozdziale, poświęconemu pokoleniu Y, starano się ustalić, czym Igreki różnią się od innych pokoleń obecnych na rynku pracy, jakie są ich cechy charakterystyczne, jak traktują komunikację w mediach społecznościowych oraz jakie mają oczekiwania i stosunek do pracy. Trzeci rozdział skupia się na mediach społecznościowych. Zdefiniowano ich rolę, rodzaje, użytkowników oraz najpopularniejsze portale. Opisano również korzyści wynikające z wykorzystania mediów społecznościowych do działań z zakresu budowania marki pracodawcy. W części badawczej opracowano cztery studia przypadków dobrych praktyk realizowanych przy pomocy mediów społecznościowych przez laureatów polskich konkursów Employer brandingowych. Analizy treści dokonano pod kątem oceny ich dopasowania do potrzeb pokolenia Y. Jako uzupełnienie dysertacji porównano oczekiwania pokolenia Y i pracodawców względem pracy na podstawie raportów z lat 2018-2021. Na końcu zaprezentowano wyniki.
The aim of this master’s thesis is to determine a meaning and possibilities of using social media in Employer branding activities for the Generation Y. The work is divided into two parts: the literature review and the practical part. The first chapter presents the genesis of Employer branding, its definitions, types, explanation of Employer Value Propositions and models of Employer branding. The second chapter deals with the Generation Y and describes their characteristics, communication in social media and expectations towards the work. The third chapter is devoted to social media. In this chapter, particular attention is paid to role of social media, their types, users and the most popular applications. It also contains the benefits of using social media in Employer branding activities. The practical part includes four case studies of Employer branding good practices in social media realized by the winners of Polish competitions for Employer branding. The projects are analyzed in terms of matching the needs of Generation Y. The expectations of the Generation Y and employers towards the work, based on reports from 2018-2021, are described and compared as a complement to the research. The results of the analysis are presented in the last part of the thesis.