Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perception of oneself and the world and mass media on the example of selected generations.

Tytuł:
Perception of oneself and the world and mass media on the example of selected generations.
Postrzeganie siebie i świata a media masowe na przykładzie wybranych generacji pokoleniowych.
Autorzy:
Wolak, Bogumiła
Słowa kluczowe:
MASS MEDIA, MILENIALSI, PRIORYTETY, ZDBYWANIE INFORMACJI
MASS MEDIA, MILLENIALS, PRIORITIES, GETTING INFORMATION
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fundamentem każdego pokolenia są specyficzne cechy, które zostają ukształtowane przez podobną tożsamość i świadomość ludzi w zbliżonym wieku. Dodatkowo, poza wspólnym rokiem urodzenia, wpływ mają rozmaite wydarzenia historyczne i zmiany cywilizacyjne, które wyznaczają indywidualność tych ludzi. Jednym z takich wydarzeń była rewolucja cyfrowa, która w nieznany dotąd sposób odmieniła życie ludzi na całym świecie. Osoby, które przez całe życie lub od najmłodszych lat miały styczność z wszelkiego rodzaju mass mediami odróżniają się zupełnie innym postrzeganiem rzeczywistości. Celem niniejszej pracy jest próba zrozumienia i poznania sposobu postrzegania siebie i świata przez najmłodsze pokolenia przez pryzmat zmian technologicznymi ostatnich lat. W celu przeprowadzanie badań, został przeprowadzony sondaż diagnostyczny z przedstawicielami Pokolenia Milenijnego zrealizowany poprzez technikę badawczą jaką są badania ankietowe.Analiza danych zdecydowanie wskazuje, że młodzi ludzie poszukując informacji najczęściej korzystają z internetowych portali informacyjnych i portali społecznościowych, a w bezapelacyjnej większości używają do tego smartfona. Pokolenie to w Internecie i telewizji najczęściej poszukuje porad, rozrywki i treści lifestylowych. Po wiedzę naukową- specjalistyczną wciąż sięga do książek i prasy tradycyjnej, chociaż duża część nie korzysta z tych medium już wcale. Najmłodsza generacja korzysta z przeróżnych portali/ aplikacji i komunikatów, a motywacje ich użytkowania są bardzo zróżnicowane. Pokolenie Milenijne swój wolny czas najchętniej poświęca na spotkania ze znajomymi i rodziną oraz oglądanie filmów/seriali online. To właśnie rodzina i rówieśnicy są dla nich największymi autorytetami i z nimi rozmawiają o wartościach. Zdrowie, Miłość, Grono Przyjaciół, Spokój i Bezpieczeństwo dla większości z nich mają bardzo duże znaczenie. Natomiast wizja najbliższej przyszłości to czas na rozwój kariery zawodowej i zarabianie pieniędzy.

The foundation of each generation is formed by specific features, which are shaped by similar identity and consciousness of people of similar ages. Additionally, apart from the common year of birth, various historical events and civilisational changes have an impact on the individuality of these people. One such event was the digital revolution, which changed the lives of people all over the world in a way never seen before. People who have been in contact with all kinds of mass media all their lives or from an early age are distinguished by a completely different perception of reality. The aim of this study is to try to understand and explore how the youngest generations perceive themselves and the world through the prism of the technological changes of recent years. In order to carry out the research, a diagnostic survey was conducted with representatives of the Millennial Generation carried out by means of a research technique - questionnaire surveys.The analysis of the data strongly indicates that young people use Internet information portals and social networks most frequently when searching for information, and in the vast majority they use their smartphones for this purpose. The Millennial generation looks for answers, advice, entertainment, and lifestyle content on the Internet and television. However, they still turn to books and the traditional press for specialist scientific knowledge, although a large proportion no longer uses these mediums. The youngest generation uses various portals, applications, and communicators, but at the same time, the motivations for their use are very diverse. The Millennial generation is most likely to spend their free time meeting with friends and family and watching films/series online. It is their family and peers who are the greatest authorities and with whom they talk about values. Health, Love, Friends, Peace, and safety are very important to most of them. While the vision of the near future is time for career growth and earning money.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies