Tytuł pozycji:
The role of staff in the marketing management system on the example of the coffee shop industry
Celem pracy jest wykazanie jaki wpływ ma rola personelu w systemie zarządzania marketingiem na przykładzie wybranych firm z branży kawiarnianej. W rozdziale pierwszym opisano system zarządzania marketingiem we współczesnej organizacji. W rozdziale drugim przybliżono podstawy teoretyczne zarządzania personelem w organizacji. W rozdziale trzecim scharakteryzowano strategię marketingową przedsiębiorstw: Green Caffe Nero, Starbucks i Costa Coffee jako obszarów badawczych. Rozdział czwarty jest poświęcony analizie i ocenie wpływu zarządzania personelem na realizację funkcji marketingowej w badanych firmach.Narzędzia badawcze: kwestionariusz ankietowy, wywiad pogłębiony, obserwacja pośrednia. Hipoteza główna: Zakłada się, iż zarządzanie personelem wpływa na jakość realizacji funkcji marketingowej firm: Green Caffe Nero, Starbucks oraz Costa Coffee.
The aim of the MA thesis is to demonstrate the impact of the role of staff in the marketing management system on selected companies from the coffee shop industry. The first chapter describes the marketing management system in a modern organization. The second chapter presents the theoretical foundations of personnel management in the organization. The third chapter characterizes the marketing strategy of the companies: Green Caffe Nero, Starbucks and Costa Coffee as a research area. The fourth chapter is devoted to the analysis and assessment of the impact of personnel management on the implementation of the marketing function in the examined companies.Research tools: questionnaire, in-depth interview, indirect observation. The main hypothesis: It is assumed that staff management affects the quality of implementation of the marketing function in the companies: Green Caffe Nero, Starbucks and Costa Coffee.