Tytuł pozycji:
Zarządzanie marką turystyczną jako czynnik kształtowania wizerunku Ukrainy
- Tytuł:
-
Zarządzanie marką turystyczną jako czynnik kształtowania wizerunku Ukrainy
Tourism brand management as a factor of image formation in Ukraine
- Autorzy:
-
Timoshyna, Kateryna
- Słowa kluczowe:
-
Zarządzanie marką turystyczną, wizerunek Ukrainy, marka, turystyka, walory turystyczne, emocje, elementy marki turystycznej, budowa pozytywnego wizerunku
Tourism brand management, image formation in Ukraine, brand, tourism, tourist attractions, emotions, elements of the tourist brand,positive image building.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Turystyka na swiecie szybko się rozwija i zapewnia znaczną część przychodów do budżetu każdego państwa. Moim zdaniem jest to powód dla bardziej szczególowego podjęcia badania marki turystycznej, jaki ma wplyw na arenie międzynarodowej. Przy aktualnej sytuacji epidomologicznej i nieobecnośći zagranicznych turystów w kraju pojawia się problem odbierania marki turystycznej oraz jej wplywu na wizerunek. Problemem jest też brak informowania o turystycznej Ukrainie.W swojej pracy magisterskiej probuję zająć sie wplywem marki turystycznej na wizerunek Ukrainy jest to główny problem badawczy. Podjęty problem był wynnikiem wieloletnich osobistych obserwacji, jakie emocje, wiedze przedtawiciele innych państw posiadają kiedy mówimy o Ukrainie. Czy jest to państwo którę zachęca do odwiedzania, jaka jest atrakcyjność państwa. Uczestnictwo w dyskusjach oraz debatach spowodowaly do mojego zainteresowania danym tematem. Praca sklada się z wstępu, trzech rozdzialów, podsumowania oraz bibliografii.W pierwszym rozdziale omówiono o turystyce, o prezentacji kraju, jego promocji i wizerunku. Wyróżnione są teoretyczne aspekty marki turystycznej, jej istota, funkcje. Jak marka wplywa na międzynarodowy rynek.Z kolei w drugim rozdziale mamy doczynienie z kierunkami rozwoju w turystyce. Omawianę są perspektywy i glówne atuty turystyki na Ukrainie. Przeprowadzone dotychczas analizy.Trzeci rozdzial polega na badaniu znajomości polaków wobec ukraińskiej marki turystycznej. Wykorzystano w tym rozdziale metodę kwestionariusza ankietowego online. Próbę badawczą stanowią polacy respondenci. Celem badania bylo poznanie jak elementy kulturowe oraz geograficzne wplywają na markę turystyczną. Jak sytuacja polityczna wplywa na markę oraz analizę żródeł promocji marki turystycznej.
Tourism in the world is growing rapidly and provides a significant portion of revenue to the budget of each country. In my opinion, this is a reason for a more detailed study of the tourism brand and its influence in the international arena. With the current epidomological situation and absence of foreign tourists in the country, there is a problem of perception of tourist brand and its impact on image. The problem is also the lack of information about tourism in Ukraine.In my master's thesis I try to deal with the influence of a tourist brand on the image of Ukraine, and this is the main research problem. The problem was the result of many years of personal observation of what emotions and knowledge representatives of other countries have when we talk about Ukraine. Is it a country that encourages people to visit, what is the attractiveness of the country? Participating in discussions and debates led to my interest in this topic. The work consists of an introduction, three chapters, summary and bibliography.The first chapter discusses tourism, presentation of the country, its promotion and image. Theoretical aspects of tourism brand, its essence, functions are highlighted. How the brand influences the international market.In the second chapter we deal with the directions of development in tourism. The prospects and main advantages of tourism in Ukraine are discussed. Analyses conducted so far.The third chapter is a study of Poles' awareness of the Ukrainian tourism brand. An online survey questionnaire method was used in this chapter. The research sample consists of Polish respondents. The aim of the study was to find out how cultural and geographical elements influence the tourist brand. How the political situation influences the brand and to analyze the sources of tourism brand promotion.