Tytuł pozycji:
Analysis of pro-ecological content in the advertising messages of Polish natural cosmetics brands
Praca ma na celu analizę treści proekologicznych w przekazach reklamowych polskich marek kosmetyków naturalnych. Głównym jej punktem jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu działań marketingowych, przedstawienie definicji eko-marketingu jako trendu w sferze promocji produktu oraz scharakteryzowanie branży kosmetycznej pod kątem trendów proekologicznych. W ramach badań empirycznych, w których wykorzystano metodę studium przypadku, wykonano m.in. analizę treści przekazów reklamowych, a także ogólnej działalności marketingowej pod kątem występowania elementów i motywów związanych z szeroko pojętą ekologią. Jako przedmiot badań zostały wybrane przekazy reklamowe promujące kosmetyki naturalne dwóch polskich marek Resibo i OnlyBio. Ustalono, że wiele reklam produktów kosmetycznych mają podobną konstrukcję. Zauważa się pewną powtarzalność w kwestii wyboru rodzajów występujących w nich elementów ekologicznych. Jest to efekt wynikający z faktu, że kosmetyki są produkowane głównie z ekstraktów i wyciągów roślinnych. Zawarte w reklamie motywy odnoszące się do środowiska naturalnego wpływają na przychylny odbiór przekazu.
The aim of the paper is to analyse pro-ecological content in the advertising messages of Polish natural cosmetics brands. The main point of the study is to systematise knowledge on marketing activities, to present the definition of eco-marketing as a trend in the sphere of product promotion and to characterise the cosmetics industry in terms of pro-ecological trends. The empirical research based on the case study method included an analysis of the content of advertising messages, as well as general marketing activity in terms of the presence of elements and motifs related to ecology in its broadest sense. Advertising messages promoting natural cosmetics of two Polish brands Resibo and OnlyBio were selected as the subject of the study. It was found that many advertisements for cosmetic products have a similar construction. There is a certain repetitiveness in the choice of types of ecological elements present in them. This is an effect resulting from the fact that cosmetics are mainly produced from plant extracts and extracts. The motifs contained in the advertisement referring to the natural environment influence the favourable reception of the message.