Tytuł pozycji:
Zastosowanie infografik przez portale internetowe na przykładzie Onetu i Gazety Wyborczej
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest przedstawienie infografik – narzędzia wykorzystywanego przez portale internetowe. Postanowiono skupić się w pierwszym rozdziale na procesie tworzenia treści oraz działań wokół nich, co razem stanowi kompleksową strategię marketingową. Po bliższym przedstawieniu i próbie zrozumienia sukcesu content marketingu, w którym zawarte są infografiki, ukazano dalsze działania wobec omawianej koncepcji – format treści, narzędzia, miejsca publikacji to kilka zagadnień z drugiego rozdziału teoretycznego. Kończąc ten etap przedstawiono instrument content marketing – którym są infografiki. Ma to swoje odzwierciedlenie w późniejszym wskazaniu portali internetowych, które z powodzeniem to narzędzie stosują. Przedmiotem badanym w ostatnim rozdziale są konkretne artykuły z interesującymi w kontekście pracy dyplomowej grafikami, których analiza pozwoliła dowieść jak ważny jest każdy etap content marketingu oraz odpowiednie dostosowanie tworzonych treści do grupy odbiorców. Ostatecznie pozwoliło to dowieść, że dla onet.pl, wyborcza.pl i innych portali internetowych odpowiednią formą komunikacji z interesariuszami mogą być infografiki.
The aim of this master's thesis is to present infographics – an instrument used by web portals. In the first chapter, it was decided to focus on the content creation process and activities around it, which together constitute a comprehensive marketing strategy. After a closer presentation and an attempt to understand the success of content marketing, which includes infographics, further actions towards the discussed concept were shown – the content format, instruments and place of publication are a few issues from the second theoretical chapter. At the end of this stage the most important content marketing of this master's thesis element was presented– infographics. This is reflected in the subsequent indication of web portals that successfully use this tool. The subjects studied in the last chapter are specific articles with graphics interesting in the context of the diploma thesis, the analysis of which allowed to prove how important each stage of content marketing is and the appropriate adaptation of the created content to the audience. Ultimately, it proved that infographics can be a suitable form of communication with stakeholders for onet.pl, wybcza.pl and other web portals.