Tytuł pozycji:
Wykorzystywanie narzędzi e-commerce przez małe podmioty gospodarcze prowadzące działalność związaną z produkcją i sprzedażą eko-żywności
Celem niniejszej pracy magisterskiej było zbadanie i uzyskanie danych dotyczących narzędzi e-commerce używanych przez podmioty z branży żywności ekologicznej w Polsce oraz identyfikacja trendów w zakresie komunikacji marketingowej i działań promocyjnych tychże podmiotów. W pracy wykorzystano źródła takie jak: literatura przedmiotu, raporty branżowe, sklepy internetowe i profile w mediach społecznościowych badanych obiektów. Badanie przeprowadzono na podstawie analizy treści w oparciu o autorski klucz kategoryzacyjny oraz z użyciem techniki doboru celowego. Analizie poddano: komunikację marketingową w mediach społecznościowych, obecność kampanii reklamowych w mediach społecznościowych oraz informacje w sklepach internetowych. Główny cel badawczy zrealizowano w oparciu o wykonanie zestawu celów szczegółowych:-charakterystykę działań promocyjnych prowadzonych przez marki ekologiczne, -identyfikację dominujących praktyk promocyjnych prowadzonych w mediach społecznościowych,-określenie treści przekazu marek ekologicznych w komunikacji marketingowej prowadzonej poprzez profile w mediach społecznościowych oraz poprzez sklepy internetowe.Wyniki badań pozwoliły na sformułowanie wniosków, iż wartości zdrowotne oferowanych produktów są istotnym elementem komunikacji marketingowej badanych marek (ich podkreślenie wystąpiło u 65% badanych firm w serwisie Facebook i 60% na Instagramie). Dominującym kanałem dystrybucyjnym badanych obiektów jest sklep internetowy, który posiadało 70% firm. Działania Call To Action obecne były u 93% badanych obiektów w przypadku Instagrama, 80% w przypadku Facebooka. Real Time Marketing wystąpił u 35% firm w przypadku Facebooka oraz u 53% w przypadku Instagrama.
The purpose of the present master's thesis was to examine and obtain data on e-commerce tools used by entities from the organic food industry in Poland and to identify trends in the field of marketing communication and promotional activities of these entities. The study used sources such as: literature on the subject, industry reports, online stores and social media profiles of the studied objects. The research was carried out on the basis of content analysis based on the author's categorization key and with the use of the purposeful selection technique. The analysis covered: marketing communication in social media, the presence of advertising campaigns in social media and information in online stores. The main research goal was achieved based on the implementation of a set of specific goals:-the characteristics of promotional activities carried out by ecological brands,-identification of the dominant promotional practices conducted in social media,-determining the content of the message of ecological brands in marketing communication conducted through profiles in social media and through online stores.The results of the research allowed for the formulation of conclusions that the health values of the offered products are an important element of the marketing communication of the surveyed brands (they were highlighted in 65% of the surveyed companies on Facebook and 60% on Instagram). The dominant distribution channel of the surveyed facilities is the online store, which was owned by 70% of companies. Call To Action activities were present in 93% of the surveyed objects in the case of Instagram, 80% in the case of Facebook. Real Time Marketing occurred in 35% of companies in the case of Facebook and 53% in the case of Instagram.