Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A reporters second life : Hunter S. Thompson in the universe of the global cultural industry

Tytuł:
A reporters second life : Hunter S. Thompson in the universe of the global cultural industry
Drugie życie reportera : Hunter S. Thompson w uniwersum globalnego przemysłu kulturowego
Autorzy:
Żyrek-Horodyska, Edyta
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
brand
Hunter S. Thompson
mediatization
marka
gonzo
mediatyzacja
reportage
reportaż
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/134373778/Zapisuj%C4%85c+%C5%9Bwiat.+Prace+ofiarowane+prof.+A.+Kaliszewskiemu/2d8a749e-f97b-45c4-a6f0-c70c2320eb05  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł ma na celu pokazanie, iż charakterystyczny dla późnego kapitalizmu proces utowarowienia tożsamości dotyczy twórców prozy reportażowej. Jako przykład tego zjawiska omówiono sylwetkę amerykańskiego dziennikarza Huntera S. Thompsona, który we współczesnej kulturze funkcjonuje jako osobowość zmediatyzowana, reporter-celebryta, zawłaszczony przez globalny przemysł kulturowy. Nakreślone w szkicu badania pokazują, iż ów ekscentryczny twórca dziennikarstwa gonzo za sprawą mechanizmów autokreacji zyskał już status marki, oddziałując na odbiorcę nie tylko poprzez swoje teksty reportażowe, ale także różno rakie gadżety, stroje, filmy czy twórczość komiksową.

The aim of this article is to describe the process of identity commodification, characteristic for late capitalism, in the context of the reporters’ way of working. The American journalist Hunter S. Thompson, who exists in contemporary culture as a mediatized personality, a celebrity reporter, appropriated by the global cultural industry, can be treated as an example of this process. The research outlined in the sketch shows how this eccentric creator of gonzo journalism, who was using the me chanisms of self-creation, already gained the status of a brand, affecting the recipient not only through his journalistic texts, but also through various gadgets, clothes, films and comics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies