Tytuł pozycji:
A reporters second life : Hunter S. Thompson in the universe of the global cultural industry
Artykuł ma na celu pokazanie, iż charakterystyczny dla późnego kapitalizmu proces utowarowienia tożsamości dotyczy twórców prozy reportażowej. Jako przykład tego zjawiska omówiono sylwetkę amerykańskiego dziennikarza Huntera S. Thompsona, który we współczesnej kulturze funkcjonuje jako osobowość zmediatyzowana, reporter-celebryta, zawłaszczony przez globalny przemysł kulturowy. Nakreślone w szkicu badania pokazują, iż ów ekscentryczny twórca dziennikarstwa gonzo za sprawą mechanizmów autokreacji zyskał już status marki, oddziałując na odbiorcę nie tylko poprzez swoje teksty reportażowe, ale także różno rakie gadżety, stroje, filmy czy twórczość komiksową.
The aim of this article is to describe the process of identity commodification, characteristic for late capitalism, in the context of the reporters’ way of working. The American journalist Hunter S. Thompson,
who exists in contemporary culture as a mediatized personality, a celebrity reporter, appropriated by the global cultural industry, can be treated as an example of this process. The research outlined in the sketch shows how this eccentric creator of gonzo journalism, who was using the me chanisms of self-creation, already gained the status of a brand, affecting the recipient not only through his journalistic texts, but also through various gadgets, clothes, films and comics.