Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intra-acting bio-object : a posthuman approach to the player‐game relation

Tytuł:
Intra-acting bio-object : a posthuman approach to the player‐game relation
Autorzy:
Janik, Justyna
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
posthumanism
Tadeusz Kantor
intra-action
Karen Barad
player‐game relationship
bio-object
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
1757191X
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The main aim of this article is to explore how posthuman values and premises can change the approach to video game research, in terms of reframing the relation between game and player as a meaning-making process. The idea of the bio-object, which originated in Tadeusz Kantor's avant-garde theatre, is introduced and reread in the context of the critical posthumanism and new materialism of Karen Barad, especially her concept of intra-action. By meshing together Kantor's and Barad's ideas, a framework is developed for conceptualizing the bond between the player and the video game object, pointing out how their constant rivalry is not only resolved in meaning-generative tension, but also intra-actively shapes their ontic borders. The game and the player become equal in this new unity, and the video game object stops being perceived as a secondary to the player and can be analysed as the equal partner in this relation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies