Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The newest way of teaching a language : the limits and the opportunities of the reading comprehension in the distance learning

Tytuł:
The newest way of teaching a language : the limits and the opportunities of the reading comprehension in the distance learning
Najnowsza glottodydaktyka akademicka : ograniczenia i możliwości pracy z tekstem czytanym po zmianie formy nauczania na zdalną
Autorzy:
Bodziony, Zuzanna
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wydawnictwo Rys
Słowa kluczowe:
rozumienie tekstu czytanego
język węgierski jako obcy
nauczanie zdalne
glottodydaktyka
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zmiana formy nauczania na zdalną – w wielu przypadkach najpierw w postaci asynchronicznej, następnie zaś synchronicznej – wymogła na lektorach języków obcych liczne modyfikacje materiałów, wykorzystywanych dotąd z powodzeniem podczas nauki w bezpośrednim kontakcie ze studentem. Zjawisko, mimo iż powszechne, jest dość świeże i nie zostało jeszcze poddane szczegółowej analizie. Kwestią otwartą pozostaje wciąż to, na czym wspomniane modyfikacje polegają: co dokładnie było powodem ich wprowadzenia i w jaki sposób mają one służyć ulepszeniu procesu nauczania z dala od sal wykładowych. Referat ma na celu przedstawienie ograniczeń i możliwości, które pojawiły się w obrębie ćwiczeń wspomagających rozumienie tekstu czytanego wraz z wprowadzeniem zdalnej formy nauczania. Analizie poddane zostaną zarówno autorskie materiały dydaktyczne, jak i zabiegi dopasowujące materiały podręcznikowe do pracy ze studentem hungarystyki UJ na zajęciach z praktycznej nauki oraz gramatyki języka węgierskiego na nowych zasadach. Analiza, obejmująca trzy główne postaci, jakie glottodydaktyka przybrała w ostatnim czasie, tj. tradycyjne nauczanie w kontakcie, a następnie wirtualną metodę asynchroniczną i synchroniczną, wykaże, jak zmiana formy obecności uczącego oraz podstawowego medium z papierowego na multimedialny przekłada się na rozbudowanie części wspierającej samodzielną pracę studenta przy jednoczesnym zwiększeniu jego zdolności do zachowania autonomii w procesie uczenia się.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies