Tytuł pozycji:
Język debaty publicznej w Polsce
- Tytuł:
-
Język debaty publicznej w Polsce
The language of public debate in Poland
- Autorzy:
-
Krusz, Paweł
- Słowa kluczowe:
-
język, debata publiczna, komunikacja polityczna, media, media społecznościowe, polityka, dyskusja.
language, public debate, political communication, media, social media, politics, discussion.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest nakreślenie i omówienie najważniejszych problemów dotyczących języka debaty publicznej w Polsce. W szczególności zwrócono uwagę na język, którym posługują się politycy w mediach społecznościowych oraz tradycyjnych. Podstawowe pytanie, które przyświeca całej pracy dotyczy merytorycznego porozumienia: czy mamy szansę dojść do konsensusu? Całość rozważań oparto na literaturze związanej z językiem oraz komunikacją polityczną, informacjach z polskich portali internetowych i mediach społecznościowych. Przeprowadzone badania wskazują na rosnącą tabloidyzację dyskursu publicznego, która negatywnie wpływa na kompetencje językowe wszystkich uczestników debaty publicznej: polityków, dziennikarzy i obywateli Polski.
The aim of this study is to outline and discuss the most important problems concerning the language of public debate in Poland. In particular, attention is paid to the language used by politicians in social and traditional media. The main question that guides the whole work concerns the substantive agreement: do we have a chance to reach a consensus? The study is based on the literature related to language and political communication, information from Polish internet portals, and social media. The study points to the growing tabloidization of public discourse, which negatively affects the linguistic competence of all participants in the public debate: politicians, journalists, and citizens in Poland.