Tytuł pozycji:
Instagram as a source of knowledge of Poles
- Tytuł:
-
Instagram as a source of knowledge of Poles
Instagram jako źródło wiedzy Polaków
- Autorzy:
-
Preiss, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
social media, education in Poland, formal education, informal education, media literacy, Generation Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z, social network, Instagram, education profiles, knowledge, education
media społecznościowe, social media, system edukacji, edukacja formalna, edukacja nieformalna, edukacja medialna, Pokolenie Baby Boomers, Pokolenie X, Pokolenie Y, Pokolenie Z, portal społecznościowy, Instagram, profil edukacyjny, wiedza, edukacja
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poniższa praca „Instagram jako źródło wiedzy Polaków” traktuje o genezie powstania mediów społecznościowych oraz ich percepcji przez kolejne Pokolenia Internetu. Autorka przyjrzała się również polskiemu systemowi edukacji, wyróżniając takie formy nauczania, jak edukacja formalna, nieformalna oraz medialna. Niniejsze rozważania dotyczą również, rzecz jasna, Instagrama, pełniącego nie tylko funkcję przypisaną portalom społecznościowym (dzielenie się treścią), lecz także funkcję edukacyjną, polegającą na przekazywaniu nowej i poszerzaniu posiadanej już wiedzy jego odbiorców. Autorka stawia główną hipotezę badawczą, która brzmi następująco: Instagram jest źródłem wiedzy Polaków. Poszerza ją jednocześnie o kolejne, bardziej szczegółowe założenia. Zdaniem autorki rośnie liczba treści o charakterze edukacyjnym na Instagramie, pochodzących głównie od ekspertów. Prześwietlono także różnorodność informacji pod względem formy, jak i tematyki oraz komentarze odbiorców, wskazujące na nieustające zainteresowanie owymi treściami.Wątpliwości przedstawione w hipotezach badawczych pozwoliły rozwiać szczegółowe badania, skupione wokół jednej metody ー analizy zawartości. Szczegółowej analizie poddano zatem zamieszczane przez twórców profili edukacyjnych posty na portalu Instagram. Zbadano posty 10 profili o różnej tematyce w okresie od 15. maja do 15. czerwca 2021 roku.Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową z zakresu medioznawstwa, pedagogiki oraz socjologii.
The following bachelor thesis, "Instagram as a source of knowledge of Poles," deals with the genesis of social media and their perception by subsequent Generations of the Internet. The author has also looked at the Polish education system, distinguishing such forms of teaching as formal, informal, and media literacy. These considerations also apply to Instagram, which performs the function ascribed to social networking sites (sharing content) and an educational role, consisting of transferring new knowledge and expanding the already possessed knowledge of its recipients. The author's primary research hypothesis is as follows: Instagram is a source of knowledge for Poles. At the same time, she extends it with further, more detailed assumptions. According to the author, there is an increasing amount of educational content on Instagram, mainly from experts. The variety of information in terms of form and subject matter and the audience’s comments, indicating the continued interest in such content, were also reviewed.Doubts presented in the research thesis allowed to dispel the detailed research focused around a single method ー content analysis. Thus, the posts posted on Instagram by the creators of educational profiles were analyzed by the author in detail. The posts of 10 profiles with different topics between May 15 and June 15, 2021, were examined.To complete the paper, the author used the literature in the field of media studies, pedagogy, and sociology.