Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Toxic masculinity in television advertising: promotional argument or marketing communication error?

Tytuł:
Toxic masculinity in television advertising: promotional argument or marketing communication error?
Toksyczna męskość w reklamie telewizyjnej: argument promocyjny, czy błąd w komunikacji marketingowej?
Autorzy:
Sowa, Kinga
Słowa kluczowe:
toxic masculinity, television advertising, toxic masculinity in television advertising
toksyczna męskość, reklama telewizyjna, toksyczna męskość w reklamie telewizyjnej
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The basic aim of the study "Toxic masculinity in TV commercials: promotional argument or marketing communication error?" was to answer the question of how toxic masculinity is presented in TV commercials broadcasted in Poland, and what is the viewer's opinion about the patterns promoted in them. Based on a quality analysis of 10 TV commercials depicting toxic masculinity, the author pointed out the ways in which it is presented, as well as its normalization. Thanks to the structured interviews conducted in small focus groups, the author was able to learn the viewers' opinions on the analyzed commercials and the patterns of masculinity presented in them. The paper also includes a consideration of the impact of television commercials on viewers, as well as the possible effects of toxic masculinity. This is an important issue because of the dangers that threaten society if the problem of toxic masculinity grows.

Podstawowym celem pracy pt. ,,Toksyczna męskość w reklamie telewizyjnej: argument promocyjny, czy błąd w komunikacji marketingowej?” była odpowiedź na pytanie, w jaki sposób toksyczna męskość jest przedstawiona w reklamach telewizyjnych emitowanych w Polsce, a także jakie jest zdanie odbiorców na temat promowanych w nich wzorców. Na podstawie analizy jakości 10 reklam telewizyjnych przedstawiających toksyczną męskość, autorka wskazała na sposoby jej przedstawiania, a także normalizację. Dzięki wywiadom ustrukturyzowanym, przeprowadzonym w małych grupach fokusowych, autorka poznała opinię odbiorców na temat analizowanych reklam oraz prezentowanych w nich wzorców męskości. Praca zawiera również rozważania na temat wpływu reklam telewizyjnych na odbiorców, jak i możliwych skutków toksycznej męskości. Jest to istotna kwestia, z powodu niebezpieczeństw, jakie zagrażają społeczeństwu, jeżeli problem toksycznej męskości będzie się nasilał.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies