Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The essence of information and museum narration management in the context of its reception by the audience of the Archaeological Museum in Kraków.

Tytuł:
The essence of information and museum narration management in the context of its reception by the audience of the Archaeological Museum in Kraków.
Istota zarządzania informacją oraz narracją muzealną w kontekście jej odbioru przez publiczność Muzeum Archeologicznego w Krakowie
Autorzy:
Stopa, Aldona
Słowa kluczowe:
EXHIBIT LABEL - INFORMATION MANAGEMENT - MUSEOLOGY- NARRATIVE - RESOURCES
ETYKIETA MUZEALNA - MUZEOLOGIA - NARRACJA - ZASOBY - ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca prezentuje istotę zarządzania informacją i narracją w przestrzeni muzeum i jej wpływ na odbiór produktu muzealnego jakim jest wystawa stała. Poniższe rozważania powstały w oparciu o badania przeprowadzone wśród grupy osób zwiedzających muzea, a także wśród pracowników i gości Muzeum Archeologicznego w Krakowie. Pierwsza część pracy przedstawia historię muzealnictwa, zagadnienie zarządzania informacją i jego znaczenie dla funkcjonowania muzeum. W drugiej części autorka opisuje Muzeum Archeologiczne w Krakowie - jego historię oraz misję. W części trzeciej przedstawiono charakterystykę elementów wystawy, wnioski z przeprowadzonej wśród zwiedzających ankiety i sugestie o tworzeniu poprawnych etykiet muzealnych. W części czwartej umieszczono wnioski z przeprowadzonych wywiadów. Narracja muzealna wpływa mocno na odbiór prezentowanych artefaktów, używanie odpowiednich dla publiczności środków udostępniania informacji, takich jak dobrze skonstruowane i przystępne etykiety muzealne, wpływa znacząco na efektywność komunikacji pomiędzy kuratorami: tym, co chcą powiedzieć o artefakcie, a publicznością o zróżnicowanych potrzebach.

The thesis presents the essence of information and narrative management in the museum and its impact on the perception of a museum product, which is a permanent exhibit. The following considerations are based on research conducted among a group of museum visitors, as well as among employees and guests of the Archaeological Museum in Krakow. The first part of the work presents the history of museology, the issue of information management and its importance for the functioning of the museum. In the second part, the author describes the Archaeological Museum in Krakow - its history and mission. The third part presents the characteristics of the elements of the exhibition, conclusions from the survey conducted among the visitors and suggestions about creating correct exhibit labels. The fourth part contains conclusions from the interviews. The museum narrative strongly influences the perception of the presented artifacts, the use of means of sharing information appropriate for the public, such as well structured and accessible exhibit labels, significantly influences the effectiveness of communication between curators: what they want to say about the artifact and the public with different needs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies