Tytuł pozycji:
Product as a value carrier. Analysis of the non-economic potential of Apple brand products
The aim of this paper is to identify symbolic values characteristic of Apple brand products. The work focuses on the essence and application of symbolic values. The theoretical part of the thesis presents selected issues in the field of symbolic marketing. The practical part of the thesis includes a description of the survey among users of Apple products. The work was carried out quantitatively with the use of a questionnaire. The work shows that symbolic values play a key role in the selection of new technology products. The work was based on the quantitative method. The paper is also based on the analysis of literature, internet sources and industry research.
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja wartości symbolicznych charakterystycznych dla produktów marki Apple. W pracy skupiono się na istocie i zastosowaniu wartości symbolicznych. Część teoretyczna pracy przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu marketingu symbolicznego. W części praktycznej pracy znajduje się opis badania wśród użytkowników produktów marki Apple. Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową z wykorzystaniem kwestionariusza. Z przeprowadzonego badania wynika, że symboliczne wartości odgrywają kluczową rolę przy wyborze produktów nowych technologii. W pracy oparto się także na analizie literatury, źródeł internetowych oraz na badaniach dotyczących branży.