Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lifelong learning as a modern form of adult self-improvement

Tytuł:
Lifelong learning as a modern form of adult self-improvement
Lifelong learing jako nowoczesna forma samodoskonalenia osób dorosłych
Autorzy:
Kopala, Kinga
Słowa kluczowe:
Ambicja, rozwój, samodoskonalenie, samodyscyplina
Ambitions, development, self-improvement, self-discipline
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the era of a dynamically developing economy and labor market, having non-standard qualifications is an important element. Hence, the topic of the work is to present the concept of lifelong learning, which enables personal and professional development. The aim of the work is to indicate the factors that determine the development of their own qualifications and skills by adults. The paper formulates the main research hypothesis according to which the type of values represented by learning and experience for adults is presented. The theoretical part of the work presents the phenomenon of lifelong learning and the competence management process. The empirical part of the work presents the results of research aimed at analyzing the reasons that were guided by adults when taking actions with the idea of self-improvement. The results of the research show that adults are ambitious and undertake activities influencing their personal and professional development. Moreover, they prove that the concept of lifelong learning plays an important role in the lives of adults.

W dobie prężnie rozwijającej się gospodarki i rynku pracy, posiadanie niestandardowych kwalifikacji jest istotnym elementem. Stąd, tematem pracy jest zaprezentowanie koncepcji lifelong learning, która umożliwia rozwój osobisty i zawodowy. Celem pracy jest wskazanie czynników, które decydują o poszerzaniu własnych kwalifikacji i umiejętności przez osoby dorosłe. W pracy sformułowano główną hipotezę badawczą zgodnie z którą przedstawiono rodzaj wartości jakie stanowi nauka i doświadczenie dla osób dorosłych. W teoretycznej części pracy przedstawiono zjawisko jakim jest lifelong learning i proces zarządzania kompetencjami. W empirycznej części pracy zaprezentowano wyniki badań, których celem było przeanalizowanie przyczyn, którymi kierowały się osoby dorosłe podczas podejmowania działań mające zamysł samodoskonalenia. Wyniki badań przedstawiają, że osoby dorosłe są ambitne i podejmują działania mające wpływ na rozwój osobisty i zawodowy. Ponadto dowodzą, że koncepcja lifelong learning zajmuje istotne miejsce w życiu osób dorosłych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies