Tytuł pozycji:
Motywowanie pracowników do doskonalenia jakości : problemy realizacyjne
Artykuł omawia problemy związane z motywacją finansową (tutaj ograniczone do wynagradzania za jakość) i pozafinansową - głównie z systemem uznawania wysiłków na rzecz doskonalenia jakości. Celem artykułu jest próba usystematyzowania wiedzy dotyczącej szeroko rozumianej motywacji jakości. Autor próbuje odpowiedzieć na dwa podstawowe pytania: czy wyzwalane poczucie dumy pracowników może działać motywująco? Jakie środki motywacji wykorzystują organizacje projakościowe i jakie są ich ograniczenia? Główną metodą badawczą zastosowaną przez autora był przegląd literatury.
The article discusses problems related to financial (here limited to rewarding for quality) and non-financial incentives - mainly the system of recognition of efforts to improve quality. The aim of the article is an attempt to systematize the knowledge concerning the broadly understood quality motivation. The author has tried to answer two basic questions: can the released sense of pride of employees have a motivating effect? What tools of motivation are used by pro-quality organizations and what are their limitations? The main research method used by the author was a literature review.