Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Agendy partii politycznych i telewizyjnych serwisów informacyjnych w mediach społecznościowych w kampanii wyborczej do parlamentu w 2019 r.

Tytuł:
Agendy partii politycznych i telewizyjnych serwisów informacyjnych w mediach społecznościowych w kampanii wyborczej do parlamentu w 2019 r.
Social media agendas of political parties versus social media agendas of TV news services in the parliamentary election campaign in 2019
Autorzy:
Żurawski, Jakub
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
wybory parlamentarne
kampania wyborcza
agenda-setting
media społecznościowe
social media
parliamentary elections
election campaign
ustanawianie agendy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
17336716
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://journals.akademicka.pl/politeja/article/view/4038  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Prezentowany artykuł dotyczy zbieżności symbolicznych agend politycznych wybranych podmiotów (koalicji) politycznych (PiS-ZP, PO-KO) oraz agend medialnych nadawców medialnych (Wiadomości TVP, Fakty TVN), w mediach społecznościowych, w kampanii parlamentarnej w 2019 r. Postawiono tezy dotyczące nakładania się na siebie agend medialnych i politycznych PiS-ZP i TVP oraz PO-KO i FTVN w aspekcie tematycznym oraz tezę o ukierunkowaniu afektywnym agend medialnych w stronę konkretnych podmiotów politycznych: TVN wobec PiS-ZP i TVN wobec PO-KO. Ramami teoretycznymi badań były teoria agenda-setting, koncepcja mediatyzacji polityki oraz ewolucji ról aktorów politycznych i medialnych. Przeprowadzono badania empiryczne agend ww. podmiotów w serwisie Twitter. Na postawie analizy ilościowej i jakościowej dokonano weryfikacji hipotez

The presented article concerns the convergence of symbolic political agendas of selected political entities (coalitions) (PiS-ZP, PO-KO) and agendas of selected broadcasters (Wiadomości TVP, Fakty TVN), in social media, in the parliamentary campaign in 2019. Theses concerning the overlapping of the media and political agendas of PiS-ZP and TVP and PO-KO and TVN in the thematic aspect were formulated, as well as the thesis about the affective orientation of media agendas towards specific political entities: TVN towards PiS-ZP and TVN towards PO-KO. The theoretical framework of the research was the agenda-setting theory, the concept of mediatization of politics and the evolution of the roles of political and media actors. The work also presents empirical research on the agendas of the above-mentioned entities on Twitter. The hypotheses were verified on the basis of quantitative and qualitative analysis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies